Formidling
Krieken Laski, Alona
;
Ahmed, Usma
;
Thun, Cecilie
(2024).
Mor på prøve. Minoritetsmødres opplevelser av samarbeid med barnehagen.
Norheim, Christine Lillethun; Veiteberg, Anders; Kjos, Hannah Løke;
Ahmed, Usma
; Salazar, Diego Alexander
(2024).
Universitetene er stille om Palestina.
Morgenbladet.
Ahmed, Usma
(2024).
«Norsk nok» for barnehagelærerutdanningen? - En fenomenologisk studie av 15 barnehagelærerstudenter med minoritetsbakgrunn.
Fakultetskonferansen LUI-LS: Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI), OsloMet og Fakultet för lärande och samhälle (LS), Malmö universitet inviterer med dette til samarbeidskonferanse ved OsloMet.. OsloMet-Storbyuniversitet og Malmö universitet .
Ahmed, Usma
(2024).
Mangfold i barnehagelærerutdanningen? - En fenomenologisk studie av 15 barnehagelærerstudenter med minoritetsbakgrunn.
Fakultetskonferansen LUI-LS: Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI), OsloMet og Fakultet för lärande och samhälle (LS), Malmö universitet inviterer med dette til samarbeidskonferanse ved OsloMet.. OsloMet-Storbyuniversitet og Malmö universitet .
Ahmed, Usma
(2023).
Gaza: Alles barn, alles ansvar - Vi som samfunn må fordømme drapene på de uskyldige barna i Palestina.
VG : Verdens gang.
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/bgPEOg/debatt
Ahmed, Usma
; Rønning, Asle Olav
(2023).
På vei inn i akademia med minoritetsbakgrunn: − Folk får sjokk når de hører at jeg skal ta doktorgrad.
Ahmed, Usma
;
Thun, Cecilie
(2022).
«Mor på prøve»: En kvalitativ studie basert på seks minoritetsmødres opplevelser av inkludering i det norske barnehagefellesskapet.
OsloMet - Storbyuniversitet.
https://hdl.handle.net/11250/3029491
Ahmed, Usma
(2022).
De yngste barna får med seg mer enn vi tror.
Avisa Oslo.
Ahmed, Usma
(2022).
«Jeg sa Cherrox, ikke støvler!».
Avisa Oslo.
Ahmed, Usma
; Øverås, Eline Marie; Ekeli, Caroline Saxegaard;
Syed, Bushra Fatima
(2021).
Dette lærte studentene da de besøkte barnehager i Uganda.
Første steg.
https://www.utdanningsnytt.no/barnehagepedagogikk-