OsloMet sitt samarbeid med universitetsskulane er eit utviklingsarbeid som er fundert i strategien til regjeringa: Lærarutdanning 2025 (regjeringa.no), som eit tiltak som skal styrkje praksisopplæringa og FoU-basert profesjonsutvikling.
Instituttet sende våren 2018 ut ei utlysing til skular i Oslo og Akershus. Skulane vart i søknaden bedne om å beskrive kvalifikasjonane sine ut frå følgjande tema:
- Ein motivert skule med interesse for utvikling av universitetsskular
- Ein føregangsskule for faglege og pedagogiske tema
- Ei systematisk tilnærming til forskings- og utviklingsprosjekt
- Ei systematisk tilnærming til kompetanseutvikling av lærarar
- Ei systematisk tilnærming til utvikling av kvalitet i undervisning og elevars læring
Dei første universitetsskulane vart med i ordninga med oppstart hausten 2018, Piloten 2018-2020 omfattar fem skular.
Læring i praksis og læring på campus
Gjennom universitetsskuleprosjektet skal læring i skulen og læring ved lærarutdanninga knytast tettare saman gjennom samarbeid om praksisen til studentane, gjennom samarbeid om forsking og utvikling, og gjennom kompetanseheving både ved skulane og ved OsloMet.
Tilknytt forskargruppe
Forskingsgruppa Universitetsskular ønskjer å studere på kva måte universitetsskular kan vere eit utgangspunkt for samarbeid mellom lærarutdanningsinstitusjonar og praksisskular om lærarkvalifisering, felles FoU-prosjekt og kompetanseutvikling.
Om skulane
Fjellhamar skule, Lørenskog
Fjellhamar skule har omtrent 620 elevar fordelte på 1.-7. trinn. Vi er omtrent 80 tilsette.
Utviklingsområda til skulen er:
- Godt læringsmiljø
- Matematikk
- Implementering av K20
GROM – gode relasjonar, godt skulemiljø – er berebjelken i organisasjonen vår. Vi er opptekne av dei vaksne som relasjonsbyggjarar, og vi vil gjerne sjå bak åtferda til elevane slik at alle får sin plass hos oss.
Vi er veldig opptekne av å byggje gode fellesskapar for elevane slik at dei kjenner tilhøyrsel og meistring saman med andre elevar.
Undervisninga skal vere inkluderande og fellesskapande.
Vi jobbar for ei god implementering av læreplanen, og bruker mellom anna uteskule på alle trinn for å få til dette.
Dei tilsette jobbane i ulike profesjonsfellesskapar for at elevane skal få ei så god opplæring som mogleg.
SFO er ein viktig del av skulekvardagen, og vi jobbar aktivt for å lage eit godt tilbod der alle er trygge.
Frogner skule og kultursenter, Lillestrøm
Visjonen vår er «Ut på Tur, det handlar om å bli den beste utgåva av seg sjølv.» TUR står for trivsel, utvikling og resultat. Vi ser på skuleløpet som starten på ei livsreise for alle, der vi jobbar for at både elevar og vaksne, skal kunne bli og stå fram som den beste utgåva av seg sjølv.
Vi er ein kombinert barne- og ungdomsskule med totalt ca. 950 elevar fordelte på 43 klassar. Det er 4 parallellar på barnetrinnet og 5 parallellar på ungdomssteget. Det er omtrent 130 tilsette ved skulen.
Å skape ein god og fornuftig balanse mellom digitale og analoge læremiddel er eit sentralt tema ved skulen generelt og i samband med at vi er universitetsskule spesielt. Vi har mellom anna etablert valfaget «Fysak-e-sport» på ungdomssteget. Vi greier også ut moglegheita for å lage eit podkaststudio som skal vere tilgjengeleg for heile skulen.
Hallagerbakken skule, Oslo
Hallagerbakken skule er ein barneskule (1.–7.) med omtrent 365 elevar som ligg på Holmlia i bydel Søndre Nordstrand. Hallagerbakken skule er ein ressursskule for Tenkeskolen og har kompetanse til å lære opp andre skular i metodikken.
Elevane samarbeider, tenkjer kreativt og kritisk, og øver på å ta ein ansvarleg risiko – å ta ein ansvarleg risiko betyr å tore å prøve. Det å lære saman, og dessutan det å prøve og feile, er ein del av læringa. Lærarane sørgjer for at elevane opplever at skuledagen er meiningsfull og lærerik.
Gjennom universitetsskulesamarbeidet er det to element vi ønskjer å framheve; erfaringane vi har med integrert praksis, og dessutan deltaking i forskingsprosjektet Kritisk tenking i barneskulen, som er eit fleirfagleg prosjekt som har som mål å utvikle ein didaktikk for kritisk tenking i barneskulen med utgangspunkt i barnelitteratur og nyheiter.
Integrert praksis betyr at lærarar/forelesarar frå OsloMet reiser ut til skulen saman med studentgrupper, for å gjennomføre undervisning med elevane ved skulen. Studentane blir då følgde opp med rettleiing før, under og etter undervisninga.
Skulen har også ei byomfattande spesialgruppe for elevar med autismespekterforstyrringar kalla Indigo.
Kampen skule, Oslo
Ein stad mellom Torbjørn Egners plass, Jordal amfi og Kampen økologiske barnebondegard finn du Kampen skule. Ein barneskule som har husa tusenvis av elevar og lærarar sidan han vart bygd i 1888.
I dag går det ca. 540 elevar på skulen som snakkar meir enn 30 ulike språk, og vi har ca. 90 tilsette.
Høgdepunktet i løpet av skuleåret er FestivalKampen, ei festivalveke der elevar og lærarar samarbeider på tvers av trinn, og der dei praktisk-estetiske faga har ei av hovudrollene.
Skulen er oppteken av å utvikle profesjonsfelleskapet. Dette skuleåret satsar vi på den solide timen, dialogisk læring og læringsmiljø.
Kampen skule har vore praksisskule i mange år, og vi ønskjer gjennom samarbeidet med OsloMet å vidareutvikle, og å profesjonalisere praksisopplæringa på skulen.
Kjelsås skule, Oslo
Kjelsås skule er Oslos største barneskule med over 750 elevar og 92 tilsette. Skulen vart grunnlagd i 1917 og han har no elevar frå 1. til 7. trinn.
Skulevisjonen er "Vi spår ikkje om framtida til elevane - vi jobbar for henne!". Å utvikle praksisen i skulen og læringa til eleven er eit kontinuerleg arbeid. Skulen jobbar systematisk for å sikre den best moglege undervisninga og vurderinga i klasseromma. No satsar vi spesielt på å styrkje den digitale kompetansen.
Skulen er oppteken av å utvikle ein kollektiv praksis gjennom prestasjonssterke lærarteam, samarbeid og fokus på læringa til elevane gjennom heile skuleløpet. Det er kontinuerleg fokus på kollektiv kompetanseheving i personalet.
Dei fysiske utformingane til skulen fordrar tett samarbeid som igjen gjere at lærarane planlegg all undervisning saman. Dette gir moglegheit for tverrfagleg samarbeid og temabasert undervisning. Skulen har hatt mykje fokus på leseferdigheitene til elevane gjennom å gi gode tilbakemeldingar undervegs.
Kjenn skule, Lørenskog
Løkenåsen skule, Lørenskog
Løkenåsen skule markerte 50 år (1972-2022) med jubileumsveke hausten 2022, og i januar 2023 var det nøyaktig 20 år sidan "nye Løkenåsen" skule stod ferdig. Skulen verkar framleis som relativt ny og moderne, og plasseringa er upåklageleg, like ved Lørenskog sentrum og tett på skog og mark.
Arbeidet til skulen med likeverd og inkludering har vorte heidra med både Dronning Sonjas skulepris i 2008 og Benjaminprisen i 2016.
Skulen har om lag 320 elevar fordelte på 13 klassar, og 12 ordinære klassar og ein innføringsklasse for minoritetsspråklege. Skulen har i tillegg to basar med eit heilskapleg spesialpedagogisk opplæringstilbod.
Lærarane våre samarbeider tett i team med mål om best mogleg fagleg og sosial utvikling for elevane.
I pedagogisk utviklingsarbeid (jf. Skolens utviklingsplan) har vi fokus på arbeidet med trygt og godt læringsmiljø og inkludering, og dessutan arbeidet med å vidareutvikle god undervisning i tråd med fagfornyinga. Hausten 2022 vart arbeidsplanen til elevane revidert, og i 2023 vil vi vidareutvikle vurderingspraksisen i skulen.
Skulen er Universitetsskule, dvs. at skulen i perioden 2021-2024 har tett samarbeid med OsloMet. Skulen har også eit samarbeid med FIKS (Forsking, Innovasjon og Kompetanseheving i Skulen), initiert av Oppvekst- og utdanningssektoren i Lørenskog . Begge aktørane hjelper skulen i pedagogisk utviklingsarbeid.
Skulen bruker iPad ein-til-ein for alle elevar som eit pedagogisk verktøy i undervisninga. Dette gir nye moglegheiter for tilpassa opplæring, skaparglede og for i større grad å kunne involvere elevane i læringsarbeidet.
Løkenåsen skule sin visjonen er:
Lyst til å lære, Lyst til å velje og Mot til å handle.
Rasta skule, Lørenskog
Rustad skule, Oslo
På Rustad skule skal elevane ha det trygt, trivst, lære å samarbeide, undre seg og oppleve meistring. Dei skal møte trygge, rause vaksne og dei skal lære på ulike måtar og arenaer med fokus på dialog og forståing av eiga læring. For at elevane skal få eit godt grunnlag for å meistre livet sitt vidare satsar vi på utvikling av ferdigheiter i lesing, skriving, rekning, digital kompetanse og munnlege ferdigheiter.
Frå elevane kjem på skulen og på AKS til dei forlèt oss etter 7.trinn skal dei oppleve at vi ønskjer å ha dei her, og dei skal oppleve vaksne som modellerer både i læring og danning. Elevane skal utvikle forståing for andre menneske, religionar, bakgrunnar, samfunnet og miljøet vi lever i, og dei skal utvikle nysgjerrigheit, skaparglede og kritisk tenking. Elevane skal få kompetanse i faga og kunne sjå samanhengar på tvers av fag.
Elevane på Rustad skal oppleve å bli høyrde og få medverke, og dei skal øve på å ta ansvar for seg sjølv og handlingane sine. Kvar og ein skal få høve til å utvikle sine evner og personlegdom, og dei skal få støtte til å danne seg eit godt sjølvbilete. Handlingane til tilsette skal alltid vere til elevens beste.
Rustad skule har rundt 500 elevar, meir enn 40 ulike språk og ligg inntil Østensjøvannet og Østmarka. Skulen har symjebasseng og skulehage som er i bruk heile året. Elevane har tilgang til kunstgrasbane. Om vinteren nyttar elevane akebakkar, skiløyper og skøytebane som ein del av uteområdet til skulen. Nærmiljøet til skulen er ein sentral læringsarena på alle trinn.
Aktivitetsskulen er eit lærerikt, morosam og trygg stad for elevar på 1.-4. trinn. Personalet på AKS har tett samarbeid med lærarane på skulen, og tilbyr eit variert utval av aktivitetar der elevane får både fagleg støtte og fysiske utfordringar.
Sagdalen skule, Lillestrøm
Sagdalen skule er ein barneskule som har plassering i Strømmen sentrum.
Skulen har over 700 elevar, og har to avdelingar (1.-4.) og (5.-7.). SFO ved Sagdalen skule har i underkant av 300 barn.
Sagdalen skule er organisert med eit eige fagteam og eit sosialpedagogisk team som til saman utgjer 6 stillingar for å gi god oppfølging til enkeltelevar, klassar, foreldre og lærarar. Skulen søkjer heile tida å utvikle best mogleg fagmiljø for å gi elevane best mogleg læringsmiljø. Sagdalen skule er praksisskule for OsloMet og INN.
Skulen har dei siste åra også delteke i prosjekt i regi av Erasmus+ slik at ny kunnskap kan innhentast frå ulike læringskulturar. Vi har jobba mykje med å få eit trygt og godt læringsmiljø i klasseromma. Vi har mellom anna hatt ekstra fokus på god klasseleiing.
Slemmestad skule, Asker
Solheim skule, Lørenskog
Solvang ungdomsskule, Asker
Solvang ungdomsskule ligg sentralt plassert i Asker. Det er ein skule med eit dyktig, stabilt og samtidig ungt personale.
På skulen blir det undervist på ulik måte, og det er viktig at lærarane får brukt dei individuelle fortrinna sine i klassen. Samtidig har skulen felles utviklingsprosjekt. Eit omfattande digitaliseringsprosjekt i regi av Asker kommune og fagfornyinga er to sentrale utviklingsprosjekt på skulen. Trinna jobbar tett saman, så sjølv om kvar enkelt lærar har stor fridom i klasserommet, blir det etablert ein felles kultur på skulen.
Solvang er ein solid og god skule med tillit i lokalsamfunnet, med gode faglege resultat og med god trivsel blant elevane. For at skulen ikkje skal stå stille, men utvikle seg vidare er samarbeidet med OsloMet gjennom universitetsskuleprosjektet viktig. Skulen har mange praksislærarar i ei lang rekkje fag. På skulen ser dei fram til å bli meir «studert på», og skulen gler seg til «å bli kikka i korta» av masterstudentar og forskarar, både med omsyn til fag, deira mangearta pedagogiske praksisen og organiseringa av skulen. På Solvang skule er dei trygge på seg sjølve, men har likevel mykje å lære.
Stabekk skule, Bærum
Stabekk barneskule ligg i Østre Bærum i Akershus fylke. Vi har omtrent 500 elevar og eit personale på omtrent 65.
Stabekk skule sin visjon er modige og glade menneske. Gjennom slagordet “vi tek vare på kvarandre” blir alle på Stabekk involverte i arbeidet med å vareta det gode sosiale miljøet vårt. Både elevråd, FAU og dei tilsette i skulen bidreg i arbeidet til skulen med proaktivt arbeid for eit godt skule- og SFO miljø, med f.eks. vennskapsveke, aktivitetsdagar og turneringar. Målet er å byggje gode fellesskap for elevane slik at dei kjenner tilhøyrsel og meistring saman med andre elevar.
Vi har eit høgt utdanna, godt samarbeidande og utviklingsorientert personale i både skule og SFO. Vi er opptekne av å byggje laget gjennom faget. Gjennom utviklingsarbeidet vårt Læringsfremmende relasjonar ønskjer vi å byggje ein profesjonsfellesskap der relasjonar, læreplanforståing, vennskap og samarbeid er gjensidig viktig for å byggje og halde ved like trygt og godt læringsmiljø.
Stabekk skule har vore praksisskule i mange år. Gjennom samarbeid med OsloMet ønskjer vi å vidareutvikle praksisopplæringa på skulen vår, i tillegg til å vere ein aktiv bidragsytar til at studentane opplever samanheng mellom det dei lærer på campus og det dei reflekterer over og erfarer i praksis hos oss.
Sten-Tærud skule, Lillestrøm
Vetland skule og ressurssenter for høyrselshemma, Oslo
Visjon for Vetland skule og ressurssenter for hørselshemmede:
”Vetland – i meistringas teikn”
Visjonen vår er basert på følgjande grunnverdiar:
Kvalitet – kreativitet – respekt – stoltheit – identitet.
Vetland skule og ressurssenter er ein byomfattande spesialskule som gir opplæring til elevar i og på teiknspråk etter opplæringslova §2-6 på 1.-10. trinn, §3-9 på VGS og bistand til høyrselshemma barn frå 0-16 år.
Vetland har 92 elevar frå 1.-13. trinn og 70 tilsette. Skulen har ei avdeling for multifunksjonshemma frå 1.-10 trinn og 8 elevplassar på VGS med kvardagslivstrening opplæring og visuelt tilrettelagt opplæring.
Vetland har også ei avdeling for utoverretta teneste som hjelper 80 høyrselshemma barn i barnehage og omtrent 200 elevar i Osloskulen.
Vetland er ein tvillingskule med Oppsal og ein del av eit stort, kreativt og pulserande miljø.
Satsingsområda til skulen er knytt til implementering av Fagfornyelsen. Den overordna delen, dei tverrfaglege temaa, kompetansemåla i dei ulike faga og den profesjonelle læringsfellesskapen skal vidareutviklast.
Det tospråklege miljøet skal styrkjast gjennom medviten bruk av to språk; teiknspråk og norsk. Vetland skal samarbeide med OsloMet for å sikre rekruttering av personell med teiknspråkleg kompetanse.
Skulen har høge ambisjonar og forventningar til kvar enkelt elevs faglege, språklege og sosiale utvikling og motiverer til kreativitet og læring. Elevane skal delta aktivt og elevstemma skal fram.
Alle elevar har rett til eit trygt og godt læringsmiljø som fremjar helse, trivsel og læring og som er fritt for mobbing, vald og truslar. Vetland fører vidare satsingane på skulen på relasjonskompetanse og eit trygt skulemiljø.
Vetland er oppteken av kvalitet i praksisopplæringa og tilbyr studentane lærarutdanning i teiknspråkfaget, vil styrkje kompetansen til praksislærarane og arbeide for eit FOU -samarbeid.
Vetland har tidlegare hat eit intensjonssamarbeid med OsloMet og ser no fram mot eit vidare samarbeid som universitetsskule.
Vigernes skule, Lillestrøm
Vigernes skule er ein barneskule (1.-7. trinn) med omtrent 550 elevar. Vigernes ligg i utkanten av Lillestrøm med store uteområde i eit etablert bustadstrøk.
Satsingsområda til skulen har over tid vore:
- Læringsmiljø
- Lese- og skriveopplæringa
- Vurdering for læring
- Pedagogisk bruk av IKT
Implementeringa av LK20 er svært aktuell om dagen, og vi har i samband med at vi er universitetsskule jobba med tverrfaglege tema. Vi har skrive intensjonsavtalar med OsloMet rundt prosjekt i algoritmisk tenking og kroppsleg læring i praktisk-estetiske fag.