Ledige studieplasser ved OsloMet

Tre OsloMet-studenter sitter ved en pc, to av de smiler til kamera.

Bachelorstudier, femårige masterprogram og årsstudier

Ledige studieplasser på bachelorstudier, femårige masterprogram og årsstudier.

Du søker gjennom Samordna opptak (samordnaopptak.no), og du må oppfylle opptakskravene til studiet du søker på. Det er løpende opptak til de ledige plassene.

Masterstudier, videreutdanning og PPU

Ledige plasser på masterstudier, PPU og videreutdanninger på OsloMet legges ut 1. august kl. 12.00. Da kan du søke i SøknadsWeb (fsweb.no), og du må oppfylle opptakskravene til studiet du søker på.

Svar på søknadene gis fortløpende fra begynnelsen av august.

Tips til deg som står uten studieplass

1. Kom du ikke inn på drømmestudiet, så kan du bruke det neste året til å kvalifisere deg eller forbedre poengsummen din.
  2. Begynn forberedelsene til neste års studievalg tidlig, slik at du har oversikt over studiemuligheter, kvalifikasjonskrav og frister, og for å kunne tenke nøye gjennom valget ditt.
  3. Sjekk listen over ledige studieplasser. Den legges ut på samordnaopptak.no 19. juli. Kanskje finner du drømmestudiet på et annet studiested eller du finner et annet studium som passer for deg.

Spørsmål?

Kontakt opptakskontoret ved OsloMet. Spørsmål om søknaden din må sendes på e-post. Husk å oppgi søkernummer.

OBS! Beregn lang ventetid på telefon.