Formidling
Eriksen, Elisabeth Almaz
; Kassaye, Demelash
(2018).
Challenges facing the implementation of children’s rights in school settings in Ethiopia.
Project Seminary. Oslo Metropolitan University.
Eriksen, Elisabeth Almaz
; Kassaye, Demelash
(2018).
An Assessment on the Implementation of Children`s Rights in School Settings in Ethiopia.
ETEN Conference. Rotterdam University of Applied Sciences.
Tkachenko, Elena;
Eriksen, Elisabeth Almaz
(2017).
Action Research- a relevant approach in the Beyond Access project?.
Research Workshop. Addis Ababa and Bahir Dar University.
Eriksen, Elisabeth Almaz
(2017).
Children`s Rights in light of the Norhed project: Beyond Access: Improving Quality of Early Years Reading Instructions in Ethiopia and South Sudan.
Konferansebidrag- Faglig presentasjon. Addis Ababa University.
Eriksen, Elisabeth Almaz
(2017).
Introduksjon til et forskning og utviklingsprosjekt knyttet til partnerbarnehager i sør med vekt på konsekvenser av eurosentrisme kritikk med hensyn til didaktisk arbeid i barnehager i det globale sør.
Studentinvolvering i fou;Samling før studenter skal på praksis og studieopphold ved barnehager i det globale sør. Barnehagelærerutdanningen.
Eriksen, Elisabeth Almaz
(2017).
Forslag til rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver mangler kritiske forbehold knyttet til kartlegging og formulering av spesifikke mål for enkeltbarn i barnehagen.
Faglig og politisk møte om forslag til ny rammeplan for barnehagen. Pedagogikk seksjonen ved institutt for barnehagelærerutdanni.
Eriksen, Elisabeth Almaz
(2016).
An introduction to my research on quality issues in a sample of kindergardens in Zambia.
Presentasjonsmøte mellom nytilsatte fou professorer og fou gruppen; mangfold, oppvekst og inkludering, samt nye professorer på blu. Barnehagelærerutdanningen på HIOA.
Eriksen, Elisabeth Almaz
(2016).
Introduksjon til et forsknings- og utviklingsprosjekt knyttet til partnerbarnehagene i sør og studentinvolvering.
Studentinvolvering i FOU.
Eriksen, Elisabeth Almaz
(2015).
Problemstillinger knyttet til disiplinering av barn og barns rettigheter i partnerbarnehager i sør.
Studentinvolvering i FOU.
Eriksen, Elisabeth Almaz
; Eriksen, Dag-Håkon
(2015).
Oppsummering og refleksjon over arbeidsområder og prosesser vi jobbet med som rådgivere på Tabor College i Etiopia i 2012-2014.
Samling for tidligere rådgivere. Santabakkva.