Fagområder
Emner
Flerspråklighet Kodeveksling Multietnolektisk stil
Forskningsprosjekter
Aktive forskningsprosjekter
-
I partnerskap for styrket profesjonskompetanse og praksisrelevant lærerutdanning «iPAR»
iPAR er et samarbeidsprosjekt mellom Grunnskole- og faglærerutdanningen på OsloMet og sentrale aktører i regionens grunnskolesektor
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Aarsæther, Finn
(2021).
Learning environment and social inclusion for newly arrived migrant children placed in separate programmes in elementary schools in Norway.
16 s.
Cogent Education.
Vol. 8.
https://doi.org/10.1080/2331186X.2021.1932227
Aarsæther, Finn (2018). Kapittel 7 Norsk som andrespråk. Mæhlum, Brit Kirsten (Red.). Norsk språkhistorie II : praksis. s. 533-562. Novus Forlag.
Aarsæther, Finn ; Bjarnø, Vibeke ; Nergård, Mette Elisabeth (2017). Språklig mangfold og læring Didaktikk for flerspråklig klasserom. ISBN: 9788205505759. 240 s. Gyldendal Akademisk.
Opsahl, Toril;
Aarsæther, Finn
(2015).
Interaksjonelle tilnærminger i andrespråksforskninga.
NOA - Norsk som andrespråk.
Vol. [31].
http://hdl.handle.net/10642/3211
Aarsæther, Finn
; Marzo, Stefania; Nistov, Ingvild; Ceuleers, Evy
(2015).
Indexing locality: contemporary urban vernaculars in Belgium and Norway.
Nortier, Jacomine; Svendsen, Bente Ailin (Red.).
Language, Youth and Identity in the 21st Century. Linguistic Practices across Urban Spaces. s. 249-270.
Cambridge University Press.
https://doi.org/10.1017/cbo9781139061896.018
Bjarnø, Vibeke ; Nergård, Mette Elisabeth ; Aarsæther, Finn (2013). Språklig mangfold og læring. Didaktikk for flerspråklige klasserom. ISBN: 978-82-05-42520-0. 235 s. Gyldendal Akademisk.
Aarsæther, Finn (2013). Elevaktive arbeidsformer for andrespråkseleven. Bjarnø, Vibeke; Nergård, Mette Elisabeth; Aarsæther, Finn (Red.). Språklig mangfold og læring. Didaktikk for flerspråklige klasserom. s. 146-170. Gyldendal Akademisk.
Aarsæther, Finn (2013). Flerspråklighet i forskning, lovverk og læreplaner. Bjarnø, Vibeke; Nergård, Mette Elisabeth; Aarsæther, Finn (Red.). Språklig mangfold og læring. Didaktikk for flerspråklige klasserom. s. 36-70. Gyldendal Akademisk.
Aarsæther, Finn (2010). The Use of multiethnic youth language in Oslo. Quist, Pia; Svendsen, Bente Ailin (Red.). Multilingual urban Scandinavia : new linguistic practices. s. 111-126. Multilingual Matters.
Aarsæther, Finn (2009). Flerspråklig praksis i det pakistansk-norske miljøet. Bull, Tove; Lindgren, Anna-Riitta (Red.). De mange språk i Norge. Flerspråklighet på norsk. s. 65-83. Novus Forlag.