Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Bjørkvold, Tuva
;
Håøy, Annbjørg
;
Ånestad, Gerd
(2021).
Universitetsfaget begynneropplæring slik videreutdanningsstudenter framstiller det.
18 s.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis.
Vol. 15.
https://doi.org/10.23865/up.v15.2611
Fosse, Trude; Lode, Beate; Ånestad, Gerd (2020). Alle skal med - sammen om matematikkvansker. Norsk pedagogisk tidsskrift. Vol. 104.
Kleve, Bodil ; Solem, Ida Heiberg ; Ånestad, Gerd (2019). The King’s birthday, potentials for developing mathematics teaching. Jankvist, Uffe Thomas; Van den Heuvel-Panhuizen, Marja; Veldhuis, Michiel (Red.). Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. European Society for Research in Mathematics Education.
Kleve, Bodil ; Ånestad, Gerd (2017). The interplay between sociomathematical norms and students' use of informal mental strategies or standard algorithms. Dooley, Thérèse; Gueudet, Ghislaine (Red.). Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 10). s. 3089-3096. European Society for Research in Mathematics Education.
Gray, James ; Ånestad, Gerd (2016). Aspekter ved brøk i en nasjonal prøve. Hovik, Ellen Konstanse; Kleve, Bodil (Red.). Undervisningskunnskap i matematikk. s. 61-77. Cappelen Damm Akademisk.
Kleve, Bodil ; Ånestad, Gerd (2016). Læringspartner og sosiomatematiske normer som potensial for elevers læring. Hovik, Ellen Konstanse; Kleve, Bodil (Red.). Undervisningskunnskap i matematikk. s. 31-45. Cappelen Damm Akademisk.
Ånestad, Gerd
;
Rodal, Camilla
;
Eriksen, Elisabeta
(2014).
Et innblikk i lærerstudenters forkunnskaper innen brøk.
Reinertsen, Anne Beate; Groven, Berit; Knutas, Kerstin Agneta; Holm, Astri (Red.).
FoU i praksis 2013. Artikkelsamling fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. s. 273-282.
Akademika forlag.
http://tapironline.no/fil/vis/1390
Bjerke, Annette Hessen
;
Eriksen, Elisabeta
;
Rodal, Camilla
;
Ånestad, Gerd
(2013).
Når brøk ikke er tall – Eksempler på misoppfatninger knyttet til brøk som tallstørrelse.
Pareliussen, Ingar; Moen, Bente Bolme; Reinertsen, Anne Beate; Solhaug, Trond (Red.).
Proceedings of FoU i praksis 2012 : conference proceedings. Trondheim, 23. og 24. april 2012. s. 20-27.
Akademika forlag.
http://www.tapironline.no/fil/vis/1124