Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Hall, Jeffrey Brooks;
Johansson, Lotta
(2023).
Shifting school environment policies: A Deleuzian problematisation of universal rights in Norwegian education.
18 s.
Policy Futures in Education.
https://doi.org/10.1177/14782103231177614
Johansson, Lotta (2023). Forsknings-bliven og metodologisk slette rom. Art-ikulasjoner av konfabulative konversasjoner, minorrhizoming og affektorium. Myhre, Cecilie Ottersland; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (Red.). Metodologiske ut-viklinger : Om kvalitativ og postkvalitativ forskning i barnehagefeltet. s. 57-71. Fagbokforlaget.
Johansson, Lotta
(2021).
Att lära ut-och-in. Läring betraktat som en rhizomatisk aktivitet.
Utbildning och Demokrati.
Vol. 30.
https://doi.org/10.48059/uod.v30i3.1577
Johansson, Lotta
; Moe, Merete; Nissen, Kjersti
(2021).
Researching research affects: in-between different research positions.
Qualitative Research.
https://doi.org/10.1177/1468794120985683
Johansson, Lotta
; Hall, Jeffrey Brooks
(2020).
Research Ethics of Becoming: Approaches Beyond Moral Laws.
International review of Qualitative Research.
Vol. 12.
https://doi.org/10.1525/irqr.2019.12.4.413
Johansson, Lotta ; Otterstad, Ann Merete (2019). Barnehagehverdager - bevegelser, utfordringer og muliggjøringer. Johansson, Lotta; Otterstad, Ann Merete (Red.). Hverdagsøyeblikkets dirrende kraft. Posthumane teorier i barnehagen. s. 9-21. Universitetsforlaget.
Johansson, Lotta ; Otterstad, Ann Merete (2019). Hverdagsøyeblikkets dirrende kraft. Posthumane teorier i barnehagen. ISBN: 978-82-15-03242-9. 148 s. Universitetsforlaget.
Johansson, Lotta (2017). Rörelsens pedagogik. Att tillvarata lärandets kraft. Bergstedt, Bosse (Red.). s. 133-150. Gleerups Utbildning AB.
Aspelin, Jonas; Johansson, Lotta (2017). Relationell pedagogik – redaktorernas inledning. Pedagogisk Forskning i Sverige. Vol. 22.
Johansson, Lotta
(2016).
Post-qualitative line of flight and the confabulative conversation: methodological ethnography.
International Journal of Qualitative Studies in Education.
Vol. 29.
https://doi.org/10.1080/09518398.2015.1053157