Kort om
Koordinator for årsstudiet i Kulturledelse.
Undervisnings- og forskningsfelt: Ledelse, kunstledelse, organisasjonsutvikling, teamutvikling, fenomenologi, korledelse.
Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Organisasjonspsykologi Sosiologi Musikkpedagogikk Offentlig og privat administrasjon Kulturvitenskap Sosial- og arbeidspsykologi Annen musikkvitenskap Samfunnsvitenskap Andre pedagogiske fag Humaniora
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Elstad, Beate
;
Døving, Erik
;
Jansson, Dag
(2024).
Personal strength and coping during the COVID-19 pandemic: A study of cultural workers in the music sector.
Psychology of Music.
https://doi.org/10.1177/03057356241239337
Jansson, Dag
;
Døving, Erik
; Balsnes, Anne Haugland
(2024).
Serious musicking: choral pedagogy in ‘low-threshold’ choirs.
Music Education Research.
Vol. 26.
https://doi.org/10.1080/14613808.2024.2365722
Elstad, Beate
;
Døving, Erik
;
Jansson, Dag
(2023).
Å falle mellom alle stoler under koronapandemien. Kulturarbeidere med multiple tilknytningsformer til arbeidslivet.
Tidsskrift for velferdsforskning.
Vol. 26.
https://doi.org/10.18261/tfv.26.1.3
Jansson, Dag
(2023).
The aesthetics of subversion: learning from the fringes of 'good' leadership.
Organizational Aesthetics.
Vol. 12.
https://oa.journals.publicknowledgeproject.org/ind
Jansson, Dag
(2023).
The aesthetics of subversion: learning from the fringes of 'good' leadership.
Organizational Aesthetics.
Vol. 12.
https://oa.journals.publicknowledgeproject.org/ind
Jansson, Dag
;
Elstad, Beate
;
Døving, Erik
(2022).
Inescapably Les Misérables? Understanding the Sensemaking of the Artistic Precariat.
The Journal of Arts Management, Law, and Society.
Vol. 53.
https://doi.org/10.1080/10632921.2022.2135655
Elstad, Beate
;
Døving, Erik
;
Jansson, Dag
(2022).
Precariousness during an ongoing crisis. Cultural workers and the corona pandemic.
17 s.
Industrial relations journal.
Vol. 53.
https://doi.org/10.1111/irj.12381
Balsnes, Anne Haugland;
Jansson, Dag
(2022).
«Jeg kan ikke bli musikklærer hvis jeg ikke kan synge foran
klassen min»: Korsang i lærerutdanningen og utvikling av individuell sangtrygghet.
Vesterlid Strøm, Regine; Eiksund, Øyvind Johan; Balsnes, Anne Haugland (Red.).
Samsang gjennom livsløpet. s. 199-228.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.162.ch7
Jansson, Dag
; Balsnes, Anne Haugland
(2022).
Turning points in shaping choral conducting practice: six tales of Norwegian conductors’ professional development.
13 s.
Music Education Research.
Vol. 24.
https://doi.org/10.1080/14613808.2022.2053507
Elstad, Beate
;
Jansson, Dag
;
Døving, Erik
(2021).
The COVID-19 Pandemic and Cultural Workers: Fight, Flight or Freeze in Lockdown?.
Salvador, Elisa; Navarrete, Trilce; Srakar, Andrej (Red.).
Cultural Industries and the Covid-19 Pandemic. s. 83-97.
Routledge.
https://doi.org/10.4324/9781003128274