Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Filosofiske fag Pedagogiske fag
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Birch, Jens
(2024).
Skill in Sport.
Marttinen, Risto; Girginov, Vassil (Red.).
Routledge Resources Online - Sport Studies.
Routledge.
https://doi.org/10.4324/9780367766924-RESS145-1
Carl, Johannes; Bryant, Anna; Edwards, Lowri; Bartle, Gillian;
Birch, Jens
; Christodoulides, Efstathios; Emeljanovas, Arunas; Fröberg, Andreas; Gandrieau, Joseph; Gilic, Barbara; van Hilvoorde, Ivo; Holler, Peter; Iconomescu, Teodora; Jaunig, Johannes; Laudanska-Krzeminska, Ida; Lundvall, Suzanne; De Martelaer, Kristine; Martins, Jo~ao; Mieziene, Brigita; Mendoza-Mu~noz, Maria; Mouton, Alexandre; Olaru, Bogdan; Onofre, Marcos; Pavlova, Iuliia; Sekulic, Damir; T€opfer, Clemens; Vasickova, Jana; Yıldızer, Günay; Zito, Viviana; Bentsen, Peter; Green, Nigel; Elsborg, Peter
(2023).
Physical literacy in Europe: The current state of implementation in research, practice, and policy.
11 s.
Journal of Exercise Science and Fitness.
Vol. 21.
https://doi.org/10.1016/j.jesf.2022.12.003
Birch, Jens ; Jensen, Rein Magnus (2021). Livsmestring og kroppsøving – et filosofisk perspektiv. Vinje, Erlend Ellefsen (Red.). Didaktiske utfordringer i kroppsøving. s. 104-122. Cappelen Damm Akademisk.
Birch, Jens ; Moe, Vegard Fusche; Breivik, Gunnar (2019). Knowledge, Consciousness, and Sporting Skills. Cappuccio, Massimiliano L. (Red.). Handbook of Embodied Cognition and Sport Psychology. s. 223-245. MIT Press.
Birch, Jens ; Vinje, Erlend Ellefsen ; Moser, Thomas; Skrede, Joar (2019). Dybdelæring i kroppsøving : utfordringer for kroppsøvingslæreren. Vinje, Erlend Ellefsen; Skrede, Joar (Red.). Fremtidens kroppsøvingslærer. s. 13-29. Cappelen Damm Akademisk.
Birch, Jens
(2017).
Intentional and Skillful Neurons.
Sport, Ethics and Philosophy.
Vol. 11.
https://doi.org/10.1080/17511321.2017.1334695
Birch, Jens
(2016).
Skills - do we really know what kind of knowledge they are?.
Sport, Ethics and Philosophy.
Vol. 10.
https://doi.org/10.1080/17511321.2016.1217257
Birch, Jens (2016). Vi kan lære noe om læring ved å lære om hjernen. Kvikstad, Ingvild (Red.). Motorikk i et didaktisk perspektiv. s. 58-71. Gyldendal Akademisk.
Birch, Jens (2016). Subjektiv vurdering er rettferdig vurdering. Vinje, Erlend Ellefsen (Red.). Kroppsøvingsdidaktiske utfordringer. s. 51-66. Cappelen Damm Akademisk.
Birch, Jens (2014). Jøss. Lærte jeg å snakke før jeg kunne lese?. Vingdal, Inger Marie (Red.). Fysisk aktiv læring. s. 22-36. Gyldendal Akademisk.