Kort om
Johnny Hyunh er universitetslektor ved barnehagelærerutdanningen på OsloMet. Hyunh er utdannet barnehagelærer med over 10 års yrkeserfaring fra barnehagen som assistent og pedagogisk leder/barnehagelærer.
Hyunh underviser blant annet innenfor disse emnene:
- Barns utvikling, lek og læring
- Digital kompetanse i barnehagen
I tillegg til det overnevnte jobber Hyunh med ulike prosjekter knyttet til utviklingsarbeid i barnehager/bydeler i Oslo innen for Regional ordning for kompetanseheving i barnehage.
Utover undervisning- og utviklingsbarbeid i barnehager er Johnny Hyunh aktiv medlem i forskergruppen: Ledelse, veiledning og organisasjonsbygging. Samtidig jobber han med egne forskningsprosjekter knyttet til barns hverdagsliv og rutiner i barnehagen.
Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Formidling
Hyunh, Johnny (2024). Barnehagens digitale praksis. Planleggingsdag - Regional ordning for kompetanseutvikling. Ahus barnehagene.
Hyunh, Johnny (2024). Oslovikenbarnehager.no (redaktør).
Hyunh, Johnny ; Fjeld, Martin Nevland (2024). Circle time in kindergartens: From children’s perspective. Childlife. Childlife - barneliv og profesjonsutøvelse.
Fjeld, Martin Nevland ; Hyunh, Johnny (2024). Circle time: From children's perspective. 3rd International Childlife Conference. OsloMet.
Hyunh, Johnny ; Brennhovd, Maria (2024). Hvilke dilemmaer opplever studenter knyttet til ledelse av mangfold i barnehager, . Fakultetskonferansen LUI-LS. LUI.
Hyunh, Johnny ; Torsnes, Elise (2024). Rekruttering til barnehagelærerutdanningen: Studenters motivasjon for valg av studie. Fakultetskonferansen LUI-LS. LUI.
Hyunh, Johnny ; Torsnes, Elise (2023). Kritisk refleksjon.
Hyunh, Johnny ; Torsnes, Elise (2023). Klarprat - Barn som subjekt.
Hyunh, Johnny ; Torsnes, Elise (2023). Klarprat - Anerkjennelse.
Hyunh, Johnny ; Torsnes, Elise (2023). Klarprat - Medvirkning.