English version
June Oline Kunnikoff

June Oline Kunnikoff

Kort om

June Oline Kunnikoff er undervisningsleder på Institutt for estetiske fag og har ansvar for praksis og arbeidsliv i studieprogrammene på instituttet. Sentrale arbeidsområder er blant annet samarbeid og kvalitetsutvikling i studiene tilknyttet praksisopplæring, arbeidslivsrelevans og partnerskap med skoler, bedrifter, lærings- og formidlingsarenaer i kunst- og kulturliv. 

Hun har en bakgrunn innen kunst- og designdidaktikk og som lærer i grunnskolen, og er særlig opptatt av endringsledelse og utdanningsinnovasjon rettet mot profesjonsutdanninger og profesjonskompetanse. Arbeid med formidling, undervisning, veiledning, og forsknings-, utviklings- og innovasjonsarbeid (FoUI) omkranser temaene arbeidsliv og praksisopplæring i utdanning, skikkethetsvurdering, lærerprofesjon, lærerrolle og -kompetanse, lærerutdanning i praktiske og estetiske fag, didaktikk og fagdidaktikk, læringsdesign i undervisning, klasseledelse, vurdering for læring og lærelyst, tverrfaglig læring, samarbeidslæring, fellesskapende didaktikk og pedagogisk entreprenørskap.

Fagområder

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag   Fagdidaktikk

Emner

Didaktikk   Undervisningsplanlegging   Samarbeidslæring   Praksisfellesskap   Praksisnær utdanning   Klasseledelse   Arbeidslivskompetanse   Profesjonsveiledning   Profesjonsrettet praksis   Lærerprofesjon   Lærerkompetanse   Kunst- og designdidaktikk   Vurdering for lærelyst

Administrative arbeidsområder

Kompetanseutvikling   Konflikthåndtering   Praksisadministrasjon   Studiekvalitet

Publikasjoner og forskningsresultater

Formidling

Kunnikoff, June Oline ; Carlsen, Rikke Sund; Svanes, Leone Hjermundrud; Hetland, Karen Elisabeth Gjelsvik (2024). Praksis gir innsikt og erfaring.
https://www.oslomet.no/studier/studenthistorier/pr

Kunnikoff, June Oline (2024). Konfransier Kunst- og håndverkskonferansen 2024. Kunst- og håndverkskonferansen. Institutt for estetiske fag, OsloMet - storbyuniversitetet.

Kunnikoff, June Oline ; Ølander, Marita Solhjell (2024). Skikkethetsvurdering i lærerutdanning. Kompetanseutvikling i praksisveiledning og skikkethetsvurdering. Edvard Munch videregående skole.

Kunnikoff, June Oline (2023). Konfransier KDA-konferansen 2023: Inspirasjon, opplevelse og innlevelse. Kunst, design og arkitektur-konferansen. OsloMet; USN; Kunst og design i skolen.

Kunnikoff, June Oline ; Kringeland, Hilde Marian ; Øyan, Petter ; Maus, Ingvill Gjerdrum (2022). Styrker internasjonalt samarbeid i lærerutdanningen.
https://www.oslomet.no/om/nyheter/internasjonalt-s

Kunnikoff, June Oline ; Røisland, Kari Anne; Dalen, Mathilde (2022). Lærerstudenter får tilbud om ny type praksisordning.
https://www.oslomet.no/om/nyheter/ny-type-praksiso

Kunnikoff, June Oline ; Hansen, Petter William ; Dalen, Victoria Skogsletten ; Kjellmark, Sigrun Tronshart; Fallet, Kristine; Fjeld, Bjørnhild (2022). Nytt studietilbud for deg som vil bli kunst- og håndverkslærer.
https://www.oslomet.no/studier/studenthistorier/st

Kunnikoff, June Oline ; Gaden, Malin; Gulbrandsen, Elise Alexandra; Tajik, Hadia; Kristjánsson, Mímir (2022). Ingen skal oppleve å bli utnyttet på arbeidsplassen sin.
https://www.minmote.no/nyheter/a/Or2pA3/ingen-skal

Kaarsberg, Nanette Reese; Kunnikoff, June Oline (2022). Elevmedvirkning som undervisningsmetode i kunst og håndverksundervisning: En kvalitativ studie av tre læreres refleksjoner over egen undervisningspraksis i kunst og håndverk i grunnskolen. 100 s. OsloMet - storbyuniversitetet.
https://hdl.handle.net/11250/3015025

Stangeland, Eldrid Eiken; Kunnikoff, June Oline (2022). Workshop om utforskende arbeidsprosesser. Strategier for mestring - Veiledning av nyutdannede lærere. OsloMet - storbyuniversitetet.





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig