English version
Rachelle Esterhazy

Rachelle Esterhazy

Kort om

Mine forskningsinteresser inkluderer forskjellige prosesser i (profesjonell) høyere utdanning, som tilbakemelding, vurdering, pedagogisk design, (tverrprofesjonelt) samarbeidslæring og simulasjons-basert læring. Jeg har ekspertise innen kvalitativ metodologi, designbasert forskning og (multimodal) læringsanalyse, som jeg kombinerer for å studere prosesser på mikro- (f.eks. meningsskapning innen studentgrupper) og mesonivå (f.eks. frafall, student-sentrerte kursdesign). Jeg arbeider med forskjellige teorier, men har min primære forankring i sosiokulturelle læringsteorier.

Jeg er medleder for prosjektet TeamLearn - Teamwork analytics for training collaborative problem solving in professional higher education (NFR-finansiert 2021-2026; Hovedleder Crina Damsa, UiO):https://www.uv.uio.no/iped/english/research/projects/teamlearn/

Jeg er prosjektmedlem i prosjektet BraStart!, som er en læringsanalyse-tilnærming for å utforske akademisk integrasjon og frafall blant førsteårsstudenter ved Universitetet i Oslo (Strategisk UiO-finansiering 2023-2025): https://www.uv.uio.no/iped/english/research/projects/damsa-pathwise/

Ved Senteret for Profesjonsstudier underviser jeg i kurset i universitets pedagogikk og kurset for PhD-veiledere.

Jeg er medlem av forskningsgruppen PKK (Profesjonskunnskap- og kvalifisering) ved SPS og HEDWORK (Knowledge, Learning and Governance - Studies in higher education and work) ved UiO.

Mer informasjon: https://orcid.org/0000-0003-0494-1417