Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Assessment for Learning in Citizenship Education (ALiCE)
ALiCE er et Erasmus+-prosjekt som skal utvikle felles europeisk rammeverk for vurderingspraksiser til bruk i formativ vurdering som fremmer elevers kompetanse i demokratisk medborgerskap, både i ulike skolefag- og i tverrfaglige tilnærminger.
-
Strategier for å oppnå sosial utjevning og inkludering i utdanning, opplæring og læring i det demokratiske Europa (STRIDE)
STRIDE vil gi en ny, omfattende og komparativ kunnskapsbase om effektive utdanningsreformer, politiske initiativer og intervensjoner for å redusere ulikheter i utdanning, opplæring og læringsutbytte i Europa.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Mohammad-Roe, Siri ; Paaske, Nanna (2024). Assessment of democratic skills: Challenges and possibilities in the English subject. Skulstad, Aud Solbjørg (Red.). Current issues in English Teaching . s. 207-227. Fagbokforlaget.
Paaske, Nanna
;
Mohammad-Roe, Siri
; Smets, Wouter; Amitai, Ama; Randazzo, Maomi Alexia;
Huang, Lihong
(2023).
Challenges for European teachers when assessing student learning to promote democratic citizenship competences.
Journal of Social Science Education.
Vol. 22.
https://doi.org/10.11576/jsse-5978
Mohammad-Roe, Siri
;
Tørnby, Hilde
(2023).
“I Wanted to Freeze the Moment”: Blackout Poetry and Student Agency During the COVID-19 Lockdown.
Pinhasi-Vittorio, Limor; Ben-Yosef, Elite (Red.).
Using Innovative Literacies to Develop Leadership and Agency: Inspiring Transformation and Hope. s. 65-83.
IGI Global.
https://doi.org/10.4018/978-1-6684-5614-9