Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Samfunnsvitenskap Pedagogiske fag
Emner
Veiledning Erfaringslæring Empirisk forskning Karriereveiledning Bedriftspedagogikk
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Inglar, Tron (2015). Erfaringslæring i yrkesopplæringen - hva er det, og kan det forebygge frafall?. Inglar, Tron (Red.). Erfaringslæring. s. 19-43. Portal forlag.
Inglar, Tron (2015). Erfaringslæring. ISBN: 9788283140415. 138 s. Portal forlag.
Inglar, Tron (2015). Kyndighetsformer og yrkespedagogiske prinsipper. Eikeland, Olav; Hiim, Hilde; Schwencke, Eva (Red.). Yrkespedagogiske perspektiver. s. 94-113. Gyldendal Akademisk.
Inglar, Tron
(2014).
Proficiency Forms and Vocational Pedagogical Principles.
Journal of the International Society for Teacher Education.
Vol. 18.
http://hdl.handle.net/10642/2538
Inglar, Tron (2011). Læreplanforskning og dokumentanalyse. Berg, Tove; Walstad, Pål Henning Bødtker (Red.). Om å tolke og forstå tekster. s. 59-84. Høgskolen i Oslo og Akershus.
Inglar, Tron
(2011).
Yrkesfaglærere og elever i et globalisert samfunn.
16 s.
Nordic Journal of Vocational Education and Training.
Vol. 1.
https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458x.11v1i1a4
Inglar, Tron (2005). Hvilke kyndighetsformer er sentrale i yrkesopplæring og yrkesfaglærerutøvelse?. Karlsen, Geir; Krogstad, Atle (Red.). FoU i praksis 2005. Konferanserapport. NTNU Program for lærerutdanning.