English version
Wilfried Admiraal

Wilfried Admiraal

Kort om

Wilfried Admiraal er sosialpsykolog og professor ved Senter for profesjonsforkning ved Storbyuniversitetet i Norge. Hans forskningsinteresse er innen undervisning, lærerutdanning, lærere  og læreryrket. Aktuelle prosjekter er knyttet til avgang av lærere i tidlig karriere og sen karriere, skoler som et trygt og demokratisk læringsmiljø, og elevers og læreres informasjonskompetanse.

Mer informasjon om prosjekter, styrer, PhD-veiledning og publikasjoner på hans personlige Google-hjemmeside: https://sites.google.com/site/wilfriedadmiraal.

ORCID 0000-0002-1627-3420

Forskningsprosjekter

Aktive forskningsprosjekter

  • Lærerutdanning for en fremtid i flux

    TEFF konsortiet koordineres av Universitetet i Köln og består av 17 partnere fra ni EU-land, hvorav ti universitetsmiljøer med skoler og andre tilknyttede partnere. TEFF fokuserer bevisst på en fremtidsorientert og et tverrfaglig samarbeid på tvers av alle faser av lærerprofesjonaliseringen.

Vitenskapelige publikasjoner

Mohammadi Zenouzagh, Zohre; Admiraal, Wilfried ; Saab, Nadira (2025). Empowering student engagement: The dynamics of learner traits in digital feedback environments. 26 s. Journal of Computing in Higher Education. Vol. online first.

Theeuwes, Brigitte; Saab, Nadira; Denessen, Eddie; Admiraal, Wilfried (2025). Unraveling teachers’ intercultural competence when facing a simulated multicultural classroom. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. Vol. 162.
https://doi.org/10.1016/j.tate.2025.105053

Haenen, Janine; Vink, Sylvia; Sjoer, Ellen; Admiraal, Wilfried (2025). Motivating students with optimal challenge in an open learning environment. Social Sciences & Humanities Open. Vol. 11.
https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2025.101577

Admiraal, Wilfried (2025). Attrition risk profiles of novice teachers based on their job demands, individual and school resources, and well-being. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. Vol. 162.
https://doi.org/10.1016/j.tate.2025.105070

Theeuwes, Brigitte; Saab, Nadira; Denessen, Eddie; Admiraal, Wilfried (2025). Unraveling expert teachers’ intercultural competence when facing a simulated multicultural classroom context. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. Vol. 162.
https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.tate.202

Hong, Yujia; Saab, Nadira; Admiraal, Wilfried (2025). EFL university students’ game element preferences and learning needs: Implications for the instructional design of digital gamified classes. System (Linköping). Vol. 131.
https://doi.org/10.1016/j.system.2025.103670

Jiménez Rios, Alejandro; Plevris, Vangelis; Nogal, Maria; Admiraal, Wilfried (2025). Scholarship of Teaching and Learning in Civil and Structural Engineering: A Systematic Literature Review. Journal of Civil Engineering Education. Vol. 151.
https://doi.org/10.1061/JCEECD.EIENG-2103

Zhang, Xin; Admiraal, Wilfried ; Saab, Nadira; Liu, Yutong (2025). Exploring teaching quality: The role of school working conditions, principal leadership, and teacher characteristics. 23 s. Educational Psychology. Vol. 45.
https://doi.org/10.1080/01443410.2025.2466663

Zenouzagh Mohammadi, Zohre; Admiraal, Wilfried ; Saab, Nadira (2025). Empowering students’ agentive engagement through formative assessment in online learning environment. International Journal of Educational Technology in Higher Education. Vol. 22.
https://doi.org/10.1186/s41239-024-00498-7

Liu, Xu; Mearns, Tessa; Admiraal, Wilfried (2025). Construction and reconstruction of Chinese foreign language teachers’ identity in an intercultural context: A longitudinal multiple case study. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. Vol. 157.
https://doi.org/10.1016/j.tate.2025.104963





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig