Kort om
Wilfried Admiraal er sosialpsykolog og professor ved Senter for profesjonsforkning ved Storbyuniversitetet i Norge. Hans forskningsinteresse er innen undervisning, lærerutdanning, lærere og læreryrket. Aktuelle prosjekter er knyttet til avgang av lærere i tidlig karriere og sen karriere, skoler som et trygt og demokratisk læringsmiljø, og elevers og læreres informasjonskompetanse.
Mer informasjon om prosjekter, styrer, PhD-veiledning og publikasjoner på hans personlige Google-hjemmeside: https://sites.google.com/site/wilfriedadmiraal.
ORCID 0000-0002-1627-3420
Fagfelt
Lærerforskning Lærerprofesjonalitet Undervisning / pedagogikk Allmennlærerutdanning Kompetanseutvikling Lærere
Forskningsprosjekter
Aktive forskningsprosjekter
-
Lærarutdanning for ei framtid i flux
TEFF-konsortiet består av 17 partnarar frå ni EU-land. Saman jobbar vi med å utvikle ein modell for å møte behovet for opplæring og vidareutdanning for framtidas lærarar på tvers av Europa.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Wang, Linyuan; Vetten, Arjen de;
Admiraal, Wilfried
; Rijst, Roeland van der
(2025).
The Relationship Between Students’ Pre-Class Learning Behaviors and Student Engagement in Tutorials.
Active Learning in Higher Education.
https://doi.org/10.1177/14697874251367661
Jin, Xinglin; Tigelaar, Dineke; Want, Anna van der; Admiraal, Wilfried (2025). The characteristics of expert feedback in vocational teachers’ professional learning. Australian journal of adult learning. Vol. 62.
Max, Kusters,; A.C., Rushton, Elizabeth; Arjen, De Vetten,;
Admiraal, Wilfried
; Roeland, Van der Rijst,
(2025).
Teacher agency in universities: Exploring underlying beliefs and agentic orientations when navigating university teaching practices.
Teaching in Higher Education.
Vol. online first.
https://doi.org/10.1080/13562517.2025.2562584
Xin, Zhang;
Admiraal, Wilfried
; Saab, Nadira
(2025).
Factors affecting teachers’ self-efficacy in teaching in primary education.
Teachers and Teaching: theory and practice.
Vol. 31.
https://doi.org/10.1080/13540602.2024.2389384
Schoots, Anja; Tigelaar, Dineke E. H.;
Admiraal, Wilfried
(2025).
Curriculum guidelines for the development of student agency in secondary education: A systematic review.
Curriculum Journal.
Vol. 36.
https://doi.org/10.1002/curj.318
Mohammadi, Zohre Zenouzagh;
Admiraal, Wilfried
; Saab, Nadira
(2025).
Empowering students’ agentive engagement through formative assessment in online learning environment.
International Journal of Educational Technology in Higher Education.
Vol. 22.
https://doi.org/10.1186/s41239-024-00498-7
Haenen, Janine; Vink, Sylvia; Sjoer, Ellen;
Admiraal, Wilfried
(2025).
Motivating students with optimal challenge in an open learning environment.
Social Sciences & Humanities Open.
Vol. 11.
https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2025.101577
Liu, Xu; Mearns, Tessa;
Admiraal, Wilfried
(2025).
Construction and reconstruction of Chinese foreign language teachers’ identity in an intercultural context: A longitudinal multiple case study.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies.
Vol. 157.
https://doi.org/10.1016/j.tate.2025.104963
Rios, Alejandro Jiménez; Plevris, Vangelis; Nogal, Maria;
Admiraal, Wilfried
(2025).
Scholarship of Teaching and Learning in Civil and Structural Engineering: A Systematic Literature Review.
Journal of Civil Engineering Education.
Vol. 151.
https://doi.org/10.1061/JCEECD.EIENG-2103
Zhang, Xin;
Admiraal, Wilfried
; Saab, Nadira; Liu, Yutong
(2025).
Exploring teaching quality: The role of school working conditions, principal leadership, and teacher characteristics.
Educational Psychology.
Vol. 45.
https://doi.org/10.1080/01443410.2025.2466663