Prosjektet tar for seg mediebransjens klimautfordringer og arbeidet for å skape en mer bærekraftig industri.
Målet med prosjektet er å undersøke hvilke problemer aktørene oppfatter som de mest presserende og hvilke løsninger som foreslås, og tematiserer forbrukernes bevissthet om grønne valg.
Om prosjektet
- Prosjektet vil ha praktisk betydning for myndigheter og bransje gjennom at aktørene selv etterspør resultatene.
- I prosjektet er det allerede etablert et samarbeid med sentrale bransjeaktører, og utføres av forskere med solid prosjekterfaring og høy publisering.
- Et av målene for prosjektet er å bidra til et nytt perspektiv på kritisk medieforståelse, der miljø- og klimahensyn står sentralt.
- Prosjektet trekker på, og vil bidra til å fremskaffe, ny kunnskap som er viktig for forskning og undervisning om det grønne skiftet.
Prosjektdeltakere
Samarbeidspartnere
- Universitetet i Oslo
- NRK
- Norsk filminstitutt (NFI)
- Green Producers Club