Hovedformålet med prosjektet er å identifisere egenskapene til styringsnettverk som er effektive for å bidra til inkluderende utdanning.
Hovedformålet med prosjektet er å identifisere egenskapene til styringsnettverk som er effektive for å bidra til inkluderende utdanning. Prosjektene søker nærmere bestemt å gi ny kunnskap om hvordan politiske og administrative ledere, skoler, samfunn, sivilsamfunn, utviklingspartnere, foreldre og elever i utvalgte kommuner i Nepal jobber sammen for å produsere inkluderende utdanning.
Sekundære mål er å 1) omfanget nytten av å anvende nettverksstyringsteorier i det globale sør 2) sammenligne inkluderingsmekanismer på tvers av sosioøkonomiske og identitetsgrupper, og på tvers av ulike evner 3) informere debatten om inkluderende utdanning blant interessenter i Nepal og i Norge, spesielt norske finansieringsorganer og frivillige organisasjoner, Nepals regjering, Nepals kommuneorganisasjon, provinsmyndigheter og utviklingspartnere.
Prosjektdeltakere
Samarbeidspartnere
- Tribhuvan University
- Faculty of Education and Department of Sociology, Social and academic innovations, Nepal (SAIPL)
- Universitetet i Sørøst-Norge (USN)
- University College London, Institute of Education