Kompetanse i NAV-kontor

Formålet med prosjektet er å skaffe oppdatert kunnskap om utvikling av kompetanse hos medarbeidere ved NAV-kontor, med fokus på perioden 2011–2025.

Prosjektet bygger videre på tidligere undersøkelser fra 2011, 2015 og 2018, der vi blant annet kartla endringer i utdanningsnivå, arbeidsplasslæring og opplevd kompetanse hos medarbeidere ved NAV-kontor. Den nye undersøkelsen i 2025 vil også inkludere spørsmål som adresserer problemstillinger knyttet til rekruttering og drøfting av kompetansespørsmål i lokale partnerskap. 

Prosjektet viderefører NAV-tidsserien, et longitudinelt datasett basert på spørreundersøkelser gjennomført ved 110 NAV-kontorer. I 2025 vil vi samle inn nye data gjennom en survey som inkluderer både tidligere brukte og nyutviklede spørsmål for å analysere utvikling over tid og besvare nye problemstillinger. Dataene vil analyseres ved hjelp av deskriptiv, bivariat og multivariat statistikk for å identifisere sammenhenger og trender. Resultatene vil gi innsikt i hvordan kompetanseutvikling foregår, og påvirker NAV-kontorenes arbeid og kvalitet på tjenestene. 
 

Prosjektmedlemmer

Laster inn ...

Kontakt

Laster inn ...