English version
Rolf Magnus Grung

Rolf Magnus Grung

Fagfelt

Psykisk utviklingshemming   Barns virkelighet   Vitnepsykologi   Vernepleie   Politiavhør

Vitenskapelige publikasjoner

Johnson, Miriam Sinkerud ; Grung, Rolf Magnus ; Røed, Ragnhild Klingenberg; Pripp, Are Hugo ; Baugerud, Gunn Astrid (2025). Children’s Elaboration of Forensically Relevant Information in Response to Invitations: A National Study of Investigative Interviews With Preschool-Aged Abuse Victims. Child Maltreatment (CM).
https://doi.org/10.1177/10775595251328933

Røed, Ragnhild Klingenberg; Baugerud, Gunn Astrid ; Grung, Rolf Magnus ; Johnson, Miriam Sinkerud (2025). “And Then He Hit Me.” Disclosure Patterns in Forensic Interviews of Preschool-Aged Allegedly Abused Children. Child Maltreatment (CM).
https://doi.org/10.1177/10775595251328884

Grung, Rolf Magnus ; Johnson, Miriam S. ; Røed, Ragnhild Klingenberg; Baugerud, Gunn Astrid (2024). Examining the impact of interviewer rejections following “Don't know” responses in forensic interviews of alleged preschool-aged victims of abuse. Applied Cognitive Psychology. Vol. 38.
https://doi.org/10.1002/acp.4239

Johnson, Miriam S. ; Hyvik, Martine Stordrange; Johansen, Ida Caroline Bråthen; Magnussen, Svein; Grung, Rolf Magnus ; Røed, Ragnhild Klingenberg; Pripp, Are Hugo ; Baugerud, Gunn Astrid (2023). The Use and Productivity of Visual Aids as Retrieval Support in Police Interviews of Preschool-Aged Victims of Abuse. Journal of Police and Criminal Psychology.
https://doi.org/10.1007/s11896-023-09627-w

Boyle, Andrew; Abdulla, Samuel; Odrowaz-Coats, Anna; Tah, Jude; Kiss, Julien-Ferencz; Grung, Rolf Magnus ; Ahlstrøm, Margareta; Marsh, Lynne (2023). Supporting the social inclusion of children and young adults with IDD and psychiatric comorbidities: Auto-biographical narratives of practitioners and academics from Europe. Society Register. Vol. 7.
https://doi.org/10.14746/sr.2023.7.2.03

Perkowska-Klejman, Anna; Lejzerowicz, Magda; Kiss, Julien-Ferencz; Ortan, Florica; Grung, Rolf Magnus ; Dæhlen, Dag ; Marsh, Lynne; Abdulla, Samuel (2022). Changes in language about IDD, mental illness, disability in different countries in different languages. Language, Discourse & Society (LD&S). Vol. 10.
https://www.language-and-society.org/changes-in-la

Grung, Rolf Magnus ; Vandbakk, Monica ; Tverberg, Rune (2020). Forsterkningsbasert behandling av automatisk forsterket problematferd: Matchede eller umatchede forsterkere?. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). Vol. 47.

Grung, Rolf Magnus ; Brown, Michael John; Abdulla, Samuel; Kiss, Julien-Ferencz; Ortan, Florica; Odrowaz-Coates, Anna; Sufraz, Mohammad; Tah, Jude; Marsh, Lynne (2020). Social inclusion and people with intellectual disabilities in seven European countries. Learning Disability Practice journal.
https://doi.org/10.7748/ldp.2020.e2120

Grung, Rolf Magnus (2018). Læringseffekt av podkastundervisning av kommunalt ansatt helse- og omsorgspersonell sammenliknet med læringseffekt av klasseromsundervisning av vernepleierstudenter ved undervisning om funksjonelle analyser: En pilotstudie. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). Vol. 45.

Sam, Abdulla; Brown, Michael; Grung, Rolf Magnus (2018). Student experiences of an Erasmus+ project on children and young people with complex intellectual and developmental disabilities. Learning Disability Practice journal. Vol. 21.
https://doi.org/10.7748/ldp.2018.e1874





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Grung, Rolf Magnus (2019). Vernepleieren. Fremtidsrettet og ettertraktet. ISBN: 9788290858167. 171 s. Fellesorganisasjonen.
https://www.fo.no/getfile.php/1321125-1573824444/D

Wærness, Hanne Line; Hitland, Ole Martin; Grung, Rolf Magnus ; Johannessen, Geir (2015). Litt klokere med profesjonelt blikk. Perspektiver på vernepleiefag i utvikling. ISBN: 9788290858136. 152 s. Fellesorganisasjonen.
https://www.fo.no/getfile.php/06%20Profesjonene/Ve



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Johnson, Miriam S. ; Baugerud, Gunn Astrid ; Grung, Rolf Magnus ; Røed, Ragnhild Klingenberg; Hansen, Helle Birgitte; Hyvik, Martine Stordrange; Bråthen, Ida Caroline; Sjøflot, Ann Kristin (2024). Avhørsmetodisk kvalitet i avhør av førskolebarn. Funn fra Barneavhørsstudien. ISBN: 9788283646429. 124 s. OsloMet - storbyuniversitetet.
https://skriftserien.oslomet.no/index.php/skriftse

Isaksen, Marit Selfors; Ellingsen, Karl Elling; Grung, Rolf Magnus (2021). Det som skal til. En undersøkelse om faktorer med betydning for rekruttering av vernepleiere. 40 s. Fellesorganisasjonen.
https://www.fo.no/getfile.php/1338501-1624520465/B



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Grung, Rolf Magnus (2024). Månedens ansattportrett.

Grung, Rolf Magnus (2024). Avhør av barn i førskolealder: Gjentagelse av spørsmål etter “vet ikke” svar. Norsk atferdsanalytisk forenings årlige seminar. Norsk Atferdsanalytisk Forening.

Grung, Rolf Magnus (2024). PhD Day September 2024: Organizer and lead of a panel discussion on topics regarding "Life as PhD candidates". PhD Day September 2024. OsloMet Universitetsbiblioteket.

Grung, Rolf Magnus (2024). Derfor bør du unngå å stille et barn det samme spørsmålet flere ganger.
https://www.forskersonen.no/avhor-barn-kronikk/der

Grung, Rolf Magnus (2023). FOrskerportrett: Avhør av barn: - Førskolebarn er pålitelige vitner [videopodkast].
https://www.fo.no/forskerfrokost/forskerportrett-a

Grung, Rolf Magnus (2023). FOrskerportrett: Avhør av barn: - Førskolebarn er pålitelige vitner.
https://www.fo.no/les-intervju-med-forskerne/forsk

Grung, Rolf Magnus (2023). Automatisk forsterkning: Matchede- og umatchede forsterkere i behandling av automatisk forsterket problematferd. Norsk atferdsanalytisk forenings årlige seminar. Norsk Atferdsanalytisk Forening.

Grung, Rolf Magnus ; Dæhlen, Dag (2022). Case study: Social Education. Erasmus+ IP Removal of barriers to social inclusion and social participation for children and young adults with intellectual and developmental disabilities.

Dæhlen, Dag ; Grung, Rolf Magnus (2022). Social inclusion- of children and young people with intellectual developmental disabilities: Social Education perspective. Erasmus+ IP Removal of barriers to social inclusion and social participation for children and young adults with intellectual and developmental disabilities.

Grung, Rolf Magnus ; Dæhlen, Dag (2022). Behavior that challenges. Erasmus+ IP Removal of barriers to social inclusion and social participation for children and young adults with intellectual and developmental disabilities.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.