1. Institutt for grunnskule- og faglærarutdanning
Institutt for grunnskule- og faglærarutdanning (GFU) har rundt 3500 studentar og 210 tilsette. I tillegg til stor FoU-aktivitet og etter- og vidareutdanningsverksemd har instituttet følgjande studieprogram:
- Femårig grunnskulelærarutdanning for 1. til 7. trinn (MGLU 1-7)
- Femårig grunnskulelærarutdanning for 5. til 10. trinn (MGLU 5-10)
- Lærarutdanning for tospråklege lærarar (TOSBA)
- Faglærarutdanning i kroppsøving og idrettsfag (FKI)
- Lærarutdanning i praktisk estetiske fag, kroppsøving og idrettsfag (LUPE)
- Kompletterande lærarutdanning (KOML)
- Master i Digital læringsdesign
- Master i skuleretta utdanningsvitskap, med fordjupingar i pedagogikk, spesialpedagogikk, utdanningsleiing, byrjaropplæring, matematikk, norsk, kroppsøving, samfunnsfag, naturfag, musikk, RLE og engelsk
Ein del vidareutdanningsstudentar blir tekne opp på fag i dei femårige grunnskulelærarutdanningane der dei blir inkluderte i det ordinære kvalitetsarbeidet ved desse utdanningane. Der det er separate vidareutdanningar blir det følgt eit eige, men tilsvarande kvalitetsarbeid.
For vidareutdanningar blir det valt studentrepresentantar, men det blir ikkje etablert fagutval (sjå punkt 2). Vidare har vidareutdanningane valfri evalueringsmetode der ikkje anna er bestemt nasjonalt eller på institutt. Dei har elles same type rapporteringsansvar. Dette gjeld for:
- Pedagogisk rettleiing for praksislærarar og rettleiarar for nyutdanna i barnehage og skule, emne 1 og 2
- Digital kompetanse for lærarar
- Kompletterande lærarutdanning (KOML)
- Tilbod i ei rekkje fag gjennom den nasjonale satsinga Lærerløftet – Kompetanse for kvalitet
- Tilbod i ei rekkje fag gjennom den nasjonale satsinga på Lærerspesialistutdanning
Instituttet har i tillegg ein del vidareutdanningsmodular på syklus 1 og syklus 2 gjennom nasjonale vidareutdanningsordningar som har eigne, nasjonalt bestemde, kvalitetssikringsrutinar.
2. Dagleg kvalitetssikring
Kvalitet i utdanningane omfattar læringsutbyttet til studentane, innhald i studiane, FoU-tilknyting, profesjonsretting, organisering og infrastruktur. Den viktigaste kvalitetssikringa er god kontakt mellom studentar og faglærarar slik at uklarleikar kan rettast opp fortløpande. Faglærarar med høg fagleg kompetanse og lærevillige studentar med tilstrekkelege forkunnskapar er ein føresetnad. Vidare skal det studieadministrative opplegget rundt studiane vere profesjonelt og infrastrukturen elles vere god.
I grunnutdanningane våre får kvar enkelt student kvart studieår tilbod om ein individuell samtale med kontaktlærar i tillegg til at kontaktlærar følgjer studenten opp i praksis. Praksis er ein vesentleg del av studiet, og evalueringa av denne har ein heilt spesiell plass i kvalitetssikringsarbeidet. Både studentar og praksislærarar evaluerer praksis. Studentmedverknad blir i tillegg vareteken til løpande kontakt mellom lærarar og studentar gjennom fagutval på alle kull i grunnutdanningane. I fagutvala møter studentar som er valde som fagutvalsrepresentantar for faga dei tek det aktuelle studieåret, faglærarane og studieleiaren sine og diskuterer tema knytt til undervisningsopplegg og læringsmiljø. I tillegg har instituttleiinga jamlege møte med studentrådsleiinga ved instituttet, og fangar slik opp signal om kva som fungerer bra og mindre bra, og kva som bør gjerast med til dømes læringsmiljøet.
For alle eksamenane våre blir brukte ekstern sensor eller ekstern tilsynssensor som beskrive i emneplanar. Dette er også eit ledd i sikringa til instituttet av kvalitet i utdanninga. Studiekvalitet er vidare eit fast tema på kullmøte, i teammøte og i medarbeidarsamtalar med undervisnings- og forskingspersonalet. Undervisning, rettleiing og vurderingsoppgåver blir diskuterte i medarbeidarsamtalar mellom kvar enkelt tilsett og personalleiaren deira. Resultat frå eigne og felles studieevalueringar er ein del av denne samtalen.
Rutinebeskrivinga og årshjulet til instituttet for kvalitetssikring er basert på OsloMet sitt system for kvalitetssikring og kvalitetsutvikling av utdanningar. Kvalitetssikringssystemet ved GFU byggjer på mange års erfaringar med kullvise studieevalueringar på nett og bruk av ulike metodiske tilnærmingar for evaluering.
3. Skikkavurdering
Lærarutdanningsinstitusjonar har ansvar for å vurdere om studentar er skikka for læraryrket. Løpande skikkavurdering går føre seg gjennom heile studiet og inngår i ei heilskapsvurdering av dei faglege og personlege føresetnadene til studenten for å kunne fungere som lærer. Skikkavurdering ved OsloMet (student.oslomet.no).
4. Studentevalueringar og oppfølging
I OsloMet sitt system for kvalitetssikring og kvalitetsutvikling er nokre av kvalitetsindikatorane baserte på innhenting av data frå Database for statistikk om høgre utdanning (DBH), Samordna opptak og OsloMet sitt studentadministrative system, medan andre er knytt til studentundersøkingar. Slike undersøkingar gir nyttig kunnskap om kvaliteten i utdanningane, men må følgjast opp vidare for å sikre kvalitet. I årshjulet for kvalitetssikring på instituttet kjem ikkje berre fram tidspunkt for datainnsamling, men også ein plan for tilbakemelding til studentar og tilsette og rapportering til eige instituttråd og til fakultetet. Studentane blir involverte i utforming av spørsmål i undersøkingane og i utforminga av fagrapportane gjennom representantane sine i fagutvala.
5. GFUs årshjul for kvalitetssikring
Oktober
- Aktivitet: Studiebarometeret - Nasjonal undersøking blant andreårsstudentane om den opplevde studiekvaliteten til studentane
- Ansvarleg: NOKUT
Desember
- Aktivitet: Faga evaluerer i eigen regi med enkel rapportering til studieleiar. Det er valfri metode. For fag som blir avslutta til jul blir utarbeidde fagrapportar
- Ansvarleg: GFU, fagansvarlege
Januar
- Aktivitet: Leiarmøte der studieleiarane rapporterer frå evalueringane
- Ansvarleg: GFU, leiargruppa, instituttleiarstøtte
Februar
- Aktivitet: Innhaldet i studieevalueringane i år blir drøfta på kullmøte, lærarteam (VU), og leiargruppe
- Ansvarleg: GFU, leiargruppa, instituttleiarstøtte
Mars
- Aktivitet: Studieevalueringar blir gjennomførte på alle kull på instituttet, med etterfølgjande fagrapportar
- Ansvarleg: GFU, studieleiarar, fagansvarlege
- Aktivitet: Rapportering om oppfølging av kvalitetsrapportane til instituttrådet i fjor
- Ansvarleg: GFU, instituttleiar, instituttleiarstøtte
Mars/april
- Aktivitet: Praksisundersøkinga, siste dag av praksisperioden
- Ansvarleg: LUI, praksisadministrasjonen
April
- Aktivitet: Drøfte resultata frå evalueringane i kullmøte/teammøte
- Ansvarleg: GFU, studieleiarar
- Aktivitet: Tilbakemelding til studentgruppene/klassane
- Ansvarleg: GFU, fagansvarlege
- Aktivitet: Møte med fagutvala
- Ansvarleg: GFU, studieleiarar
Mai
- Aktivitet: Undersøking blant avgangsstudentar om programkvalitet og læringskvalitet
- Ansvarleg: OsloMet sentralt
- Aktivitet: Utarbeiding av fagrapportar basert på felles studieevaluering og eigne evalueringar med valfri metode
- Ansvarleg: GFU, fagansvarlege
Juni
- Aktivitet: Utarbeiding av programrapportar
- Ansvarleg: GFU, studieleiarar
- Aktivitet: Leiargruppa har felles drøfting av rapportane
- Ansvarleg: GFU, leiargruppa
- Aktivitet: Studieleiarane gir tilbakemelding til seksjonane sine
- Ansvarleg: GFU, studieleiarar
September
- Aktivitet: Instituttleiinga lagar utkast til rapport for instituttet på bakgrunn av programrapportar og alle kvalitetsindikatorar
- Ansvarleg: GFU, instituttleiar
- Aktivitet: Rapportar frå tilsynssensorar blir sende over instituttet
- Ansvarleg: LUI, team eksamen
Oktober
- Aktivitet: Programrapportar og instituttrapport blir ferdigstilt og send fakultetet
- Ansvarleg: GFU, instituttleiar
- Aktivitet: Seksjonar og kull får eventuelle oppdrag knytt til evalueringane
- Ansvarleg: GFU, studieleiarar
November
- Aktivitet: Programrapportar og instituttrapport blir drøfta i instituttråd og seksjonsleiarmøtet
- Ansvarleg: GFU, instituttleiar
To gonger i semesteret
- Aktivitet: Fagutvalsmøte og møter med studentrepresentantar på VU
- Ansvarleg: GFU, studieleiarar
Éin gong i månaden
- Aktivitet: Møte mellom studentrådsleiinga og instituttleiar
- Ansvarleg: GFU, instituttleiar
Éin til to gonger i året
- Aktivitet: Alle studentar får tilbod om årleg samtale med kontaktlærar (gjeld ikkje VU)
- Ansvarleg: GFU, kontaktlærarar
Éin gong i året
- Aktivitet: Resultat av evalueringar blir diskutert i medarbeidarsamtalar
- Ansvarleg: Studieleiarar med personalansvar