Kva er GameChanger?
Forskingsprosjektet har som mål å identifisere om tiltak utanfor skolen, drive av sosiale entreprenørar, kan bidra til at fleire elevar fullfører vidaregåande skole.
To veletablerte tiltak, Flyt (flytprogrammet.no) og Guttas Campus (guttascampus.no), står sentralt i prosjektet. Desse tiltaka er utvikla for å styrke dei unge deltakarane personleg og sosialt i overgangen mellom ungdomsskole og vidaregåande skole.
Eit sentralt element ved Guttas Campus er i tillegg intensivopplæring i lesing, skriving og rekning, mens Flyt støttar ungdommane i utdanningsval og planlegging av framtida.
– Vi er utruleg begeistra for å få dette høvet til å dykke ned i effekten av skole-supplerande tiltak, seier prosjektleiar Mira Aaboen Sletten, som er forskar ved NOVA, OsloMet.
– Gjennom GameChanger håpar vi å kunne gi verdifulle innsikter som kan bidra til å forhindre fråfall og støtte unge i ein kritisk overgangsperiode i livet.
15. januar 2025 fann første møte i prosjektgruppe stad på OsloMet, og det var god stemning blant deltakarane.
– Det er fantastisk at forskarar følgjer Flyt-programmet, seier Irene Lystrup, dagleg leiar i Kronprinsparets fond.
– Målet vårt er å styrke ungdoms sosiale og emosjonelle kompetanse for å få fleire til å fullføre vidaregåande skole. Dette vil gi oss forskingsbasert innsikt i kva ringverknader det kan skape.
Forskingsspørsmål og målsettingar
GameChanger vil svare på følgjande spørsmål:
- Kva er effekten av skole-supplerande tiltak på gjennomføring av vidaregåande skole blant utsette unge?
- Korleis kan sosiale entreprenørar samarbeide mest effektivt med skolar og skolemyndigheiter for å forhindre at utsett ungdom fell frå?
Prosjektet er delt inn i fire delstudiar eller arbeidspakker, som du kan lese meir om på nettsida for prosjektet.
Tverrfagleg prosjektgruppe
Prosjektet blir leidd av Mira Aaboen Sletten og Jon Rogstad ved NOVA, OsloMet, og inkluderer forskarar innan sosiologi, samfunnsøkonomi, psykologi og pedagogikk. Samarbeidspartnarar inkluderer NORCE, Frischsenteret ved Universitetet i Oslo, utdanningsetatane i Oslo og Bergen i tillegg til Kronprinsparets fond (Flyt) og Guttas Campus.
– Den tverrfaglege tilnærminga i prosjektet sikrar at vi kan belyse problemstillingane frå fleire vinklar og er ein styrke for prosjektet, seier Sletten.
Stian Lundh Hansen, som er dagleg leiar i Guttas Campus, håpar å få mykje ut av deltakinga.
– Vi jobbar for å styrke gutars føresetnader for å meistre livet og fullføre vidaregåande skole. No får vi høve til å etterprøve om arbeidet verkar.
Framtida for skole-supplerande tiltak
Med finansiering frå Noregs forskingsråd er GameChanger godt posisjonert til å gi viktige bidrag til forståinga av kva tiltak som faktisk verkar for å få bukt med fråfall i vidaregåande skole. Prosjektet er også svært relevant for samfunnsoppdraget til regjeringa for inkludering av fleire barn og unge i utdanning, arbeid og samfunnsliv (forskningsradet.no), lansert i Langtidsplan for forsking og høgare utdanning 2023–2032.
– Eit viktig poeng med samfunnsoppdraget er nettopp at vi er nøydde til å samarbeide tettare og betre på tvers av sektorar enn vi har gjort til no, seier Sletten.
– I GameChanger tar vi dette på alvor når vi undersøker korleis sosiale entreprenørar kan samarbeide meir effektivt både med skolar og skolemyndigheiter.
Resultata frå prosjektet kan legge grunnlaget for framtidige strategiar og politikkutforming på dette viktige feltet.
NOVA har også eit anna prosjekt der vi evaluerer Flyt.