English version
Ådne Valen-Sendstad

Ådne Valen-Sendstad

Fagområder

Vitenskapsdisipliner

Samfunnsvitenskap

Vitenskapelige publikasjoner

Valen-Sendstad, Ådne (2023). Children's participation - human dignity as recognition. Grillitsch, Waltraud; Kerschbaumer, Florian; Oswald, Christian; Scherling, Josefine (Red.). Kinderrechte – Bildung – Beteiligung. Perspektiven aus Theorie und Praxis. s. 118-136. Beltz Juventa.

Ranasinghe Arachchige, Piyumani Panchali; Valen-Sendstad, Ådne (2022). The Right to Participation: Reflections on Young People's Participation in Climate Protests in the United Kingdom and Sri Lanka. Valen-Sendstad, Ådne; Saman Kumara, Jeewaka (Red.). Human Rights and Reconciliation in the Post-Conflict Multicultural Society in Sri Lanka.. s. 291-307. Godage International Publisher.

Valen-Sendstad, Ådne (2022). Human Dignity and Nonhuman Agents. Valen-Sendstad, Ådne; Saman Kumara, Jeewaka (Red.). Human Rights and Reconciliation in the Post-Conflict Multicultural Society in Sri Lanka.. s. 18-44. Godage International Publisher.

Valen-Sendstad, Ådne ; Saman Kumara, Jeewaka (2022). Human Rights and Reconciliation in the Post-Conflict Multicultural Society in Sri Lanka. ISBN: 978-624-00-1985-9. 344 s. Godage International Publisher.

Maagerø, Eva ; Valen-Sendstad, Ådne (2019). Menneskeverd og menneskerettighetsundervisning. En sosialsemiotisk multimodalitetsanalyse og drøfting av verdighetsbegrepet i filmen A Path to Dignity: The Power of Human Rights Education. Christensen, Ingrid R.; Valen-Sendstad, Ådne (Red.). Menneskeverd - en utfordring for skole og samfunn . s. 141-168. Cappelen Damm AS.
https://doi.org/10.23865/noasp.90.ch6.

Valen-Sendstad, Ådne (2019). Menneskeverdet i tre nyere tolkninger som placeholder, heuristisk og «flytende signifikant». Christensen, Ingrid R.; Valen-Sendstad, Ådne (Red.). Menneskeverd - en utfordring for skole og samfunn . s. 215-237. Cappelen Damm AS.
https://doi.org/10.23865/noasp.90.ch9.

Valen-Sendstad, Ådne ; Christensen, Ingrid R. (2019). Menneskeverd - mangfoldige tilnærminger for en mangfoldig skole. Christensen, Ingrid R.; Valen-Sendstad, Ådne (Red.). Menneskeverd - en utfordring for skole og samfunn . s. 11-38. Cappelen Damm AS.
https://doi.org/10.23865/noasp.90.ch1

Christensen, Ingrid R.; Valen-Sendstad, Ådne (2019). Menneskeverd - en utfordring for skole og samfunn. ISBN: 9788202665951. 237 s. Cappelen Damm AS.
https://www.cappelendammundervisning.no/_menneskev

Valen-Sendstad, Ådne (2014). Religion, livssyn og etikk (RLE) som et demokratifag: pluralisme og demokratiske verdier. Madsen, Janne; Biseth, Heidi (Red.). Må vi snakke om demokrati? Om demokratisk praksis i skolen. s. 236-253. Universitetsforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig