Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
Avsluttede forskningsprosjekter
-
Økt kvalitet innen tidlig leseopplæring i Etiopia
Prosjektet omhandler kompetanseutvikling innen tidlig leseopplæring.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Eriksen, Elisabeth Almaz Berger
(2025).
The psychological learning environment in conflict situations
between kindergarten teachers and children in Zambian
kindergartens.
25 s.
Learning Environments Research.
https://doi.org/10.1007/s10984-025-09528-1
Eriksen, Elisabeth Almaz
(2021).
A Child-Centred Discourse in Zambian Kindergartens?.
15 s.
Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE).
Vol. 5.
https://doi.org/10.7577/njcie.4148
Debalkie, Demelash Kassaye; Eriksen, Elisabeth Almaz (2019). Challenges facing the implementation of children’s rights in primary schools in Ethiopia. Journal of the European Teacher Education Network (JETEN). Vol. 14.
Eriksen, Elisabeth Almaz ; Lindboe, Inger Marie (2008). Barns rett til medvirkning- i kirken. Prismet. Vol. 59.