English version
Aslaug Andreassen Becher

Aslaug Andreassen Becher

Fagområder

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag   Samfunnsvitenskap

Emner

Flerkulturell pedagogikk   Veiledning   Pedagogiske perspektiv i begynneropplæring

Forskningsgrupper

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Håøy, Annbjørg ; Becher, Aslaug Andreassen (2023). Jenter og gutters vennskap og sosial inkludering ved skolestart. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. Vol. 9.
https://doi.org/10.23865/ntpk.v9.5158

Becher, Aslaug Andreassen ; Håøy, Annbjørg (2022). Oppfatninger om lek i førsteklasse–en casestudie der barn, foreldre og lærere er aktører. Norsk pedagogisk tidsskrift. Vol. 4.
https://doi.org/10.18261/npt.106.4.5

Olsen, Sissel Tove ; Becher, Aslaug Andreassen ; Bergflødt, Sigurd ; Hammer, Aina ; Paaske, Nanna ; Palm, Kirsten ; Steinsvik, Brit (2021). Teacher Well-Being and Teacher Professional Development. Murphy, Timothy R. N; Mannix-McNamara, Patricia (Red.). International Perspectives on Teacher Well-Being and Diversity. s. 87-118. Springer.
https://doi.org/https://doi.org/10.1007/978-981-16

Becher, Aslaug Andreassen ; Bjørnestad, Elisabeth ; Hogsnes, Hilde Dehnæs (2019). Lek og lekende perspektiver i skolens første år. Becher, Aslaug Andreassen; Bjørnestad, Elisabeth; Hogsnes, Hilde Dehnæs (Red.). Lek i begynneropplæringen. Lekende tilnærminger til skole og SFO. s. 15-26. Universitetsforlaget.

Becher, Aslaug Andreassen ; Nutti, Laila Aleksandersen; Syed, Bushra Fatima (2019). Place sensitive pedagogy and the importance of traditional knowledges in Sámi early childhood institutions. Kroeger, janice; Myers, Casey Y; Morgan, Katy (Red.). Nurturing Nature and the Environment with Young Children. Routledge.
https://doi.org/10.4324/9780429264672-5

Becher, Aslaug Andreassen ; Høyland, Karin (2019). Muligheter for lek og lekende tilnærminger i nye undervisningsarealer. Becher, Aslaug Andreassen; Bjørnestad, Elisabeth; Hogsnes, Hilde Dehnæs (Red.). Lek i begynneropplæringen. Lekende tilnærminger til skole og SFO. Universitetsforlaget.

Becher, Aslaug Andreassen ; Bjørnestad, Elisabeth ; Hogsnes, Hilde Dehnæs (2019). Lek i begynneropplæringen. Lekende tilnærminger til skole og SFO. ISBN: 9788215034133. Universitetsforlaget.

Becher, Aslaug Andreassen (2018). Er klasserommet tilpasset skolestarteren? Materialitet, kropp og fysisk miljø I førsteklasse. Palm, Kirsten; Michaelsen, Eva (Red.). Den viktige begynneropplæringen. En forskningsbasert tilnærming.. s. 57-90. Universitetsforlaget.

Becher, Aslaug Andreassen ; Evenstad, Randi (2018). Materialitet, kropp og pedagogikk. Samspillende aktører i barnehagens rom. Seim, Sissel; Sæter, Oddrun Kristine (Red.). Barn og unge. By, sted og sosiomaterialitet.. s. 177-198. Cappelen Damm Akademisk.

Palm, Kirsten ; Becher, Aslaug Andreassen ; Michaelsen, Eva (2018). Den viktige begynneropplæringen. Aktuelle fagområder og kritiske perspektiver. Palm, Kirsten; Michaelsen, Eva (Red.). Den viktige begynneropplæringen. En forskningsbasert tilnærming.. s. 13-31. Universitetsforlaget.





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig