Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Pedagogiske fag Samfunnsvitenskap
Emner
Flerkulturell pedagogikk Veiledning Pedagogiske perspektiv i begynneropplæring
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Håøy, Annbjørg
;
Becher, Aslaug Andreassen
(2023).
Jenter og gutters vennskap og sosial inkludering ved skolestart.
Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk.
Vol. 9.
https://doi.org/10.23865/ntpk.v9.5158
Becher, Aslaug Andreassen
;
Håøy, Annbjørg
(2022).
Oppfatninger om lek i førsteklasse–en casestudie der barn, foreldre og lærere er aktører.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
Vol. 4.
https://doi.org/10.18261/npt.106.4.5
Olsen, Sissel Tove
;
Becher, Aslaug Andreassen
;
Bergflødt, Sigurd
;
Hammer, Aina
;
Paaske, Nanna
;
Palm, Kirsten
; Steinsvik, Brit
(2021).
Teacher Well-Being and Teacher Professional Development.
Murphy, Timothy R. N; Mannix-McNamara, Patricia (Red.).
International Perspectives on Teacher Well-Being and Diversity. s. 87-118.
Springer.
https://doi.org/https://doi.org/10.1007/978-981-16
Becher, Aslaug Andreassen ; Bjørnestad, Elisabeth ; Hogsnes, Hilde Dehnæs (2019). Lek og lekende perspektiver i skolens første år. Becher, Aslaug Andreassen; Bjørnestad, Elisabeth; Hogsnes, Hilde Dehnæs (Red.). Lek i begynneropplæringen. Lekende tilnærminger til skole og SFO. s. 15-26. Universitetsforlaget.
Becher, Aslaug Andreassen
; Nutti, Laila Aleksandersen;
Syed, Bushra Fatima
(2019).
Place sensitive pedagogy and the importance of traditional knowledges in Sámi early childhood institutions.
Kroeger, janice; Myers, Casey Y; Morgan, Katy (Red.).
Nurturing Nature and the Environment with Young Children.
Routledge.
https://doi.org/10.4324/9780429264672-5
Becher, Aslaug Andreassen ; Høyland, Karin (2019). Muligheter for lek og lekende tilnærminger i nye undervisningsarealer. Becher, Aslaug Andreassen; Bjørnestad, Elisabeth; Hogsnes, Hilde Dehnæs (Red.). Lek i begynneropplæringen. Lekende tilnærminger til skole og SFO. Universitetsforlaget.
Becher, Aslaug Andreassen ; Bjørnestad, Elisabeth ; Hogsnes, Hilde Dehnæs (2019). Lek i begynneropplæringen. Lekende tilnærminger til skole og SFO. ISBN: 9788215034133. Universitetsforlaget.
Becher, Aslaug Andreassen (2018). Er klasserommet tilpasset skolestarteren? Materialitet, kropp og fysisk miljø I førsteklasse. Palm, Kirsten; Michaelsen, Eva (Red.). Den viktige begynneropplæringen. En forskningsbasert tilnærming.. s. 57-90. Universitetsforlaget.
Becher, Aslaug Andreassen ; Evenstad, Randi (2018). Materialitet, kropp og pedagogikk. Samspillende aktører i barnehagens rom. Seim, Sissel; Sæter, Oddrun Kristine (Red.). Barn og unge. By, sted og sosiomaterialitet.. s. 177-198. Cappelen Damm Akademisk.
Palm, Kirsten ; Becher, Aslaug Andreassen ; Michaelsen, Eva (2018). Den viktige begynneropplæringen. Aktuelle fagområder og kritiske perspektiver. Palm, Kirsten; Michaelsen, Eva (Red.). Den viktige begynneropplæringen. En forskningsbasert tilnærming.. s. 13-31. Universitetsforlaget.