English version
Cecilie Pedersen Dalland

Cecilie Pedersen Dalland

Kort om

Forskningområder og faglige interesser: Klasseromsforskning, kjønn, oppgaveskriving, kvalitative metoder, kreativitet, arbeidsplaner, selvregulering. Bakgrunn Doktorgrad ved Universitetet i Oslo, Pedagogisk forskningsinstitutt. Master i pedagogikk, allmenn studieretning, Universitetet i Oslo, Pedagogisk forskningsinstitutt. Adjunkt, allmennlærer fra Høgskolen i Oslo, Avdeling for lærerutdanning. Undervisingserfaring som foreleser ved OsloMet, Universitete i Oslo, Steinerhøgskolen, Universitetet på Vestlandet, grunnskolen i Oslo. Foreleser blant annet om Kreativitet i skolen, Gode foreldrerelasjoner i grunnskolen, akademisk skriving og selvregulering. Undervisning Leder masteremnet pedagogikk og elevkunnskap 2, emne 1 (M5GPE4100), pedagogikk og elevkunnskap 2, emne 2 (M5GPE5100) og Fag, fagdidaktikk og didaktikk (SKUT4100). Underviser også på masteremnet prof.ped (MGMO5900). Ansvarlig for doktorgradskurs i klasseromsforskning (PHUV9370) Roller og prosjekter Leder av FoU-fellesskapet Klasseromsforskning. ER med i KlassPrax 20 Evaluering av seksårsreformen og leder av WP2: Implementation of strategies for adapted education (IMAT-prosjektet).

Administrative arbeidsområder

Opplæring

Forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter