Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Røed, Dag Freddy (2025). Flerspråklig tekstskaping på nettbrett. Lærernes intensjoner og elevenes praksiser. NOA - Norsk som andrespråk. Vol. 41.
Røed, Dag Freddy
; Lexander, Kristin Vold
(2025).
Pedagogical translanguaging in digital environments. Teaching and learning with tablets in a multilingual Norwegian classroom.
Educational Linguistics.
Vol. 4.
https://doi.org/https://www.degruyterbrill.com/doc
Giæver, Tonje Hilde
;
Stokke, Ruth Seierstad
;
Røed, Dag Freddy
(2024).
Læreres oppfatninger om å skrive seg til lesing med digital lydstøtte (STL+).
Nordic Journal of Digital Literacy.
Vol. 10.
https://doi.org/10.23865/njlr.v10.5841
Røed, Dag Freddy
;
Tkachenko, Elena
(2022).
The Relevance of Immigrant Teachers’ Experience to Developing Professional Identity during a Teacher Requalification Program in Norway.
Karpava, Sviatlana (Red.).
Handbook of Research on Multilingual and Multicultural Perspectives on Higher Education and Implications for Teaching.
IGI Global.
https://doi.org/10.4018/978-1-7998-8888-8.ch008
Syversen, Therese Garshol;
Røed, Dag Freddy
(2021).
«Noen er humoristiske og rørende, mens andre er irrelevante og kleine». Ungdom sine vurderingar av fire diktsamlingar skrivne for ungdom.
Norsklæreren.
https://hdl.handle.net/11250/2787549