English version
Ellen Karoline Henriksen

Ellen Karoline Henriksen

Forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Karlsen, Niklas; Henriksen, Ellen Karoline ; Pajchel, Katarina (2024). Programmering i naturfaglærerutdanningen: Lærerstudenters syn på egne kunnskaper og kompetansebehov. Henriksen, Ellen Karoline; Jegstad, Kirsti Marie; Pajchel, Katarina; Mestad, Idar; Eklund, Gunilla Brita Maria (Red.). Fra forskningsfronten til klasserommet. Perspektiver på forskningsbasert lærerutdanning i naturfag. Universitetsforlaget.
https://doi.org/10.18261/9788215069548-24-09

Mestad, Idar; Jegstad, Kirsti Marie ; Henriksen, Ellen Karoline (2024). Utforskende arbeidsmåter i naturfaglærerutdanningen. Henriksen, Ellen Karoline; Jegstad, Kirsti Marie; Pajchel, Katarina; Mestad, Idar; Eklund, Gunilla Brita Maria (Red.). Fra forskningsfronten til klasserommet. Perspektiver på forskningsbasert lærerutdanning i naturfag. s. 55-73. Universitetsforlaget.
https://doi.org/https://doi.org/10.18261/978821506

Henriksen, Ellen Karoline ; Jegstad, Kirsti Marie (2024). Introduksjon til forskningsbasert lærerutdanning i naturfag og prosjekt TRELIS. Henriksen, Ellen Karoline; Jegstad, Kirsti Marie; Pajchel, Katarina; Mestad, Idar; Eklund, Gunilla Brita Maria (Red.). Fra forskningsfronten til klasserommet. Perspektiver på forskningsbasert lærerutdanning i naturfag. s. 17-31. Universitetsforlaget.
https://doi.org/https://doi.org/10.18261/978821506

Henriksen, Ellen Karoline ; Jegstad, Kirsti Marie ; Pajchel, Katarina ; Mestad, Idar; Eklund, Gunilla Brita Maria (2024). Fra forskningsfronten til klasserommet. Perspektiver på forskningsbasert lærerutdanning i naturfag. ISBN: 9788215069555. 351 s. Universitetsforlaget.
https://www.idunn.no/doi/book/10.18261/97882150695

Bøe, Maria Vetleseter; Lauvland, Anders; Henriksen, Ellen Karoline (2024). How Motivation for Undergraduate Physics Interacts With Learning Activities in a System With Built-In Autonomy. Science Education.
https://doi.org/10.1002/sce.21912

Karlsen, Niklas; Henriksen, Ellen Karoline ; Pajchel, Katarina (2024). Assessing Teachers’ Knowledge of How to Use Computer Programming in Science and Technology Education. 13 s. Journal of Science Education and Technology.
https://doi.org/10.1007/s10956-024-10145-5

Aalbergsjø, Siv Gundrosen ; Henriksen, Ellen Karoline ; Eklund, Gunilla Brita Maria (2023). Fostering research literate science teachers: Science teacher educators’ views on research-based teacher education. 14 s. Nordic Studies in Science Education. Vol. 19.
https://doi.org/10.5617/NORDINA.9582

Strat, Tonje Tomine Seland; Henriksen, Ellen Karoline ; Jegstad, Kirsti Marie (2023). Inquiry-based science education in science teacher education: a systematic review. 58 s. Studies in science education.
https://doi.org/10.1080/03057267.2023.2207148

Odden, Tor Ole Bigton; Lauvland, Anders; Bøe, Maria Vetleseter; Henriksen, Ellen Karoline (2023). Implementing the learning assistant model in European higher education. European Journal of Physics. Vol. 44.
https://doi.org/10.1088/1361-6404/acb39e

Mork, Sonja Merethe; Henriksen, Ellen Karoline ; Haug, Berit; Jorde, Doris; Frøyland, Merethe (2021). Defining knowledge domains for science teacher educators. International Journal of Science Education.
https://doi.org/10.1080/09500693.2021.2006819





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig