Kort om
Jeg underviser kommende grunnskolelærere i musikk på bachelor- og masternivå innenfor fagområdene komponering og arrangering, musikkorientering, konsertproduksjon, samspill, musikkdidaktikk, musikkteknologi og andre fagområder som berører skolefaget musikk. Jeg veileder også masterstudenter innefor musikk, og er særlig involvert i utviklingen av entreprenørielle masteroppgaver ved OsloMet, gjennom iPar-prosjektet. Jeg er også universitetsskolekontakt ved Kjelsås universitetsskole.
Jeg er utdannet musikkviter, med mastergrad fra NTNU, institutt for musikk, og praktisk-pedagogisk utdanning fra Høgskolen i Nord-Trøndelag (nå: Nord universitet). Er også utøvende musiker på kontrabass, bassgitar, gitar og banjo; og er for tiden mest aktiv i bandet Bare fjas og blågras. I fritiden dirigerer jeg også Maridalen Sangforening.
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
I partnerskap for styrket profesjonskompetanse og praksisrelevant lærerutdanning «iPAR»
iPAR er et samarbeidsprosjekt mellom Grunnskole- og faglærerutdanningen på OsloMet og sentrale aktører i regionens grunnskolesektor
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Eidsvaag, Fritz Flåmo
; Angelo, Elin
(2021).
The Craftsmanship that Disappeared? Investigating the Role of the Principal Instrument in Music Teacher Education Programs.
Angelo, Elin; Knigge, Jens; Sæther, Morten; Waagen, Wenche (Red.).
Higher Education as Context for Music Pedagogy Research. s. 65-94.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/https://doi.org/10.23865/noasp.119