Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Brinchmann, Ellen Irén;
Røe-Indregård, Hanne
; Karlsen, Jannicke; Schauber, Stefan; Hagtvet, Ragna Bente Eriksen
(2023).
The linguistic complexity of adult and child contextualized and decontextualized talk.
Child Development.
https://doi.org/10.1111/cdev.13932
Røe-Indregård, Hanne
; Brinchmann, Ellen Irén; Rydland, Veslemøy; Rowe, Meredith L.; Hagtvet, Ragna Bente Eriksen; Zambrana, Imac Maria
(2022).
Teacher–Child Interactions During Toy Play and Book Sharing.
Early Education and Development.
https://doi.org/10.1080/10409289.2022.2142028
Røe-Indregård, Hanne
; Rowe, Meredith L.; Rydland, Veslemøy; Zambrana, Imac Maria
(2022).
Features of communication in Norwegian parent–child play interactions.
21 s.
First language.
Vol. 42.
https://doi.org/10.1177/01427237211072661
Karlsen, Jannicke;
Røe-Indregård, Hanne
; Wold, Astri Heen; Hagtvet, Bente Eriksen
(2019).
Amount, diversity and density of words in book reading dialogues with preschool teachers and children with Norwegian language-majority and -minority backgrounds.
RASK: Internationalt tidsskrift for sprog og kommunikation.
http://hdl.handle.net/10852/76242
Røe-Indregård, Hanne
;
Hølland, Silje
; Hagtvet, Bente Eriksen
(2019).
Barnehagelæreres samtalestrategier og fem-seks-åringers deltakelse i utvidende samtaler.
Norsk tidsskrift for logopedi.
http://hdl.handle.net/10852/76238
Karlsen, Jannicke;
Røe-Indregård, Hanne
; Wold, Astri Heen; Lykkenborg, Marta; Hagtvet, Bente Eriksen
(2018).
Initiativ og responsmønstre i boklesingsdialoger mellom barnehagelærer og barn med minoritetsspråklig bakgrunn.
26 s.
NOA - Norsk som andrespråk.
Vol. 1-2.
http://hdl.handle.net/10852/71298