English version
Helge Høivik

Helge Høivik

Kort om

Arbeidsoppgaver: Å bidra til å kvalifisere og utvikle Læringssenteret som universitetsbibliotek, og generelt dyktiggjøre HiOA’s tilsatte og partnermiljøer som produsenter og brukere av digitale ressurser i undervisning, FoU og innovasjonsarbeid. Omfatter digital informasjonskompetanse, elæring, produksjon, organisering/gjenfinning og bruk av multimedialt materiale. Arbeidet omfatter utvikling og realisering av designmønstre for prosjekter og andre aktiviteter der slike ferdigheter og aktiviteter kommer til uttrykk.

Lederansvar for LATINA/lab ("Learning And Teaching IN a digital world") som driver forsknings-og utviklingsarbeid gjennom nasjonale og internasjonale utviklingsprosjekter som MOOCAHUSET og LATINASchools..

Fagområder

Vitenskapsdisipliner

Samfunnsvitenskap   Pedagogiske fag   Informasjons- og kommunikasjonsteknologi

Vitenskapelige publikasjoner

Bogale, Helina; Høivik, Helge (2021). A Conceptual and Practical Model for Rapid Prototype Publishing in E-Learning. Insights in to international joint course development from Ethiopia and Norway. Bastiaens, Theo (Red.). Proceedings of Innovate Learning Summit 2021. s. 5-11. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).

Høivik, Helge (2015). Applying the Fragment Design Template. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. s. 67-88. Capital Normal University Press.

Høivik, Helge (2015). Flipping a Summer School. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. s. 107-128. Capital Normal University Press.

Høivik, Helge (2015). Learning And Teaching IN A digital world. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. s. 89-106. Capital Normal University Press.

Høivik, Helge (2015). Learning Management System. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. s. 45-66. Capital Normal University Press.

Høivik, Helge (2015). Design Philosophy & Methodology. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. s. 25-44. Capital Normal University Press.

Høivik, Helge (2015). Education in the Knowledge Economy. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. s. 3-22. Capital Normal University Press.

Høivik, Helge (2015). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. ISBN: 9787565619892. 247 s. Capital Normal University Press.

Høivik, Helge (2014). Remediation of print: On the current restructuration of higher education. Knowledge Management & E-Learning: An International Journal. Vol. 6.
http://hdl.handle.net/10642/2540

Bjarnø, Vibeke ; Høivik, Helge (2014). Feedback: On Students’ Requirement for Personal Mentoring Models. Viteli, Jarmo; Leikomaa, Marianna; Herrington, Jan (Red.). Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2014. s. 2670-2675. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
http://www.editlib.org/noaccess/147857/





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig