Kort om
Eg har arbeidd som bibliotekar i 25 år før eg begynte på OsloMet - storbyuniversitetet. I løpet av åra var eg innom ulike fag- og forskingsbibliotek og arbeidde først og fremst med leiing, bibliotekutvikling, undervisning og rettleiing. For tida underviser eg i BIB3500 Organisasjonsutvikling, leiing og marknadsføring og BIB1530 Formidling og læring. Eg rettleier både bachelor- og masteroppgåver. Forskningsarbeid er i stor grad knytt til informasjonspraksis, bibliotekets rettleiingsteneste, infromasjonskompetanse og tema knytt til skulebibliotek. Eg er oppteken av å utvikle praksisfeltet gjennom styrka utøvakunnskap og handlingskompetanse. Difor vel eg å halde seminarar for bibliotekarar, presentasjonar på praksisfeltets konferansar og kunnskapsformidling i fagtidsskrift. Frå 2023 sit eg som varamedlem til styret for UB Oslo.
Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Samfunnsvitenskap Biblioteks- og informasjonsvitenskap
Emner
Veiledning Informasjonskompetanse Informasjonspraksiser Skolebibliotek Fag- og forskningsbibliotek Referansetjenester
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Navigating the digital landscape: Universities Partnering for change (NIAGARA)
Prosjektet skal forbedre og utvikle bibliotekets tjenester, øke digital kompetanse og utvikle infrastrukturen i bibliotek i Zambia og Tanzania.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Bøyum, Idunn ; Tveit, Åse Kristine (2023). Rom for lesing og utforsking:Skolebibliotekets muligheter. ISBN: 9788293298236. 343 s. ABM-media AS.
Bøyum, Idunn (2023). Which Formal and Informal Structures Constrain and Enable Collaboration Between School Librarians and Teachers?. IASL Conference Proceedings. https://doi.org/10.29173/iasl8772
Bøyum, Idunn (2023). Finne, bruke og vurdere informasjon til skolearbeidet. Bøyum, Idunn; Tveit, Åse Kristine (Red.). Rom for lesing og utforsking:Skolebibliotekets muligheter. s. 287-315. ABM-media AS.
Bøyum, Idunn (2023). Samarbeid mellom skolebibliotekar og lærer: formelt eller uformelt?. Bøyum, Idunn; Tveit, Åse Kristine (Red.). Rom for lesing og utforsking:Skolebibliotekets muligheter. s. 99-125. ABM-media AS.
Bøyum, Idunn
;
Byström, Katriina
;
Pharo, Nils
(2021).
Is the reference desk used for reference interviews.
Reference Services Review.
Vol. 49.
https://doi.org/10.1108/RSR-11-2020-0066
Evjen, Sunniva
;
Colbjørnsen, Terje
;
Bøyum, Idunn
;
Tallerås, Kim
;
Olsen, Heidi Kristin
(2021).
Samfunnsoppdrag under press Erfaringer og vurderinger i norske bibliotek under Covid-19.
Nordic Journal of Library and Information Studies.
Vol. 2.
https://doi.org/10.7146/njlis.v2i1.125251
Bøyum, Idunn ; Byström, Katriina (2020). Bibliotekaren som rettleiar: Kompetanseutvikling og erfaringsdeling i eit akademisk bibliotek. Evjen, Sunniva; Olsen, Heidi Kristin; Tveit, Åse Kristine (Red.). Rød mix: Ragnar Audunson som forsker og nettverksbygger. s. 121-143. ABM-media AS.
Bøyum, Idunn
; Gullbekk, Eystein;
Byström, Katriina
(2017).
«Et helt nytt ‘mindset’»? : Informasjonskompetanse og tverrfaglighet i bibliotekenes undervisningsoppdrag.
Anderson, Astrid; Fagerlid, Cicilie; Larsen, Håkon; Straume, Ingerid (Red.).
Det åpne bibliotek: Forskningsbibliotek i endring. s. 121-146.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/https://press.nordicopenaccess.no/
Gullbekk, Eystein;
Bøyum, Idunn
;
Byström, Katriina
(2015).
Interdisciplinarity and information literacy: Librarians' competencies in emerging settings of higher education.
4 s.
Proceedings of the ASIST Annual Meeting.
Vol. 52.
https://doi.org/10.1002/pra2.2015.145052010079
Bøyum, Idunn
;
Dahl, Tor Arne
;
Pharo, Nils
(2015).
Bibliotekarer blir ved sin lest.
Audunson, Ragnar Andreas (Red.).
Samle, formidle, dele: 75 år med bibliotekarutdanning. s. 91-106.
ABM-media AS.
http://hdl.handle.net/10642/2929