Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Brattenborg, Steinar ; Vinje, Erlend Ellefsen ; Kvikstad, Ingvild ; Vagle, Markus; Wang, Christoffer (2024). Innhold i kroppsøving - hvilke aktiviteter vil elevene ha?. Vinje, Erlend Ellefsen; Fon, Karl Petter; Sandell, Martin Blaauw; Vagle, Markus (Red.). Kroppsøving etter fagfornyelsen. s. 47-76. Cappelen Damm Akademisk.
Kvikstad, Ingvild (2022). Motorisk kompetanse i fagfornyelsen. Kvikstad, Ingvild (Red.). Motorikk i et didaktisk perspektiv. s. 194-217. Gyldendal Akademisk.
Kvikstad, Ingvild (2022). Motorikk i et didaktisk perspektiv. ISBN: 9788205563001. 307 s. Gyldendal Akademisk.
Brattenborg, Steinar ; Aaring, Vegard Fånes ; Kvikstad, Ingvild ; Vinje, Erlend Ellefsen (2021). Hvordan oppfatter kroppsøvingslærere at undervisningspraksisen vil kunne påvirkes av fagfornyelsen?. Vinje, Erlend Ellefsen (Red.). Didaktiske utfordringer i kroppsøving. s. 61-85. Cappelen Damm Akademisk.
Kvikstad, Ingvild ; Vinje, Erlend Ellefsen (2019). Yoga, skateboard og rumpeldunk - alternative bevegelsesaktiviteter i kroppsøvingsfaget?. Vinje, Erlend Ellefsen; Skrede, Joar (Red.). Fremtidens kroppsøvingslærer. s. 73-95. Cappelen Damm Akademisk.
Kvikstad, Ingvild (2016). Testing og observasjon av motorikk. Kvikstad, Ingvild (Red.). Motorikk i et didaktisk perspektiv. s. 237-264. Gyldendal Akademisk.
Kvikstad, Ingvild (2016). Motorikk i et didaktisk perspektiv. ISBN: 9788205491786. 268 s. Gyldendal Akademisk.
Kvikstad, Ingvild ; Sandell, Martin Blaauw (2016). Kroppsøving og fair play-begrepet. Vinje, Erlend Ellefsen (Red.). Kroppsøvingsdidaktiske utfordringer. s. 67-92. Cappelen Damm Akademisk.