Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
Aktive forskningsprosjekter
-
I partnerskap for styrket profesjonskompetanse og praksisrelevant lærerutdanning «iPAR»
iPAR er et samarbeidsprosjekt mellom Grunnskole- og faglærerutdanningen på OsloMet og sentrale aktører i regionens grunnskolesektor
Avsluttede forskningsprosjekter
-
COIL-modul i tegnspråk og døvestudier
Prosjektet skal utvikle og etablere et bærekraftig kurs i tegnspråk og døvestudier basert på internasjonal læring på nett (COIL), i samarbeid med Gallaudet University, Washington, D.C.
-
Erasmus Mundus Design Measures forprosjekt for etablering av Master i anvendte døvestudier
Projektets mål er å utvikle en Erasmus Mundus Joint Master (EMJM) i anvendte døvestudier.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Hjulstad, Johan
;
Ødemark, Ingjerd Legreid
;
Kermit, Patrick Stefan
(2024).
Where Can I Sign My Language?: A Systematic Literature Review (2000–2019) of Young People's Access to Sign Language Socialisation Spaces in the Nordic Countries.
Disability Studies Quarterly (DSQ).
https://doi.org/10.18061/dsq.v44i1.8409
Hjulstad, Johan
(2017).
Identity Negotiations in a Visually Oriented Virtual Classroom.
Bagga-Gupta, Sangheeta; Hansen, Aase Lyngvær; Feilberg, Julie (Red.).
Identity Revisited and Reimagined. Empirical and Theoretical Contributions on Embodied Communication Across Time and Space. s. 241-269.
Springer.
https://doi.org/10.1007/978-3-319-58056-2_12
Hjulstad, Johan
(2016).
Practices of Organizing Built Space in Videoconference-Mediated Interactions.
Research on Language and Social Interaction.
Vol. 49.
https://doi.org/10.1080/08351813.2016.1199087