Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
I partnerskap for styrket profesjonskompetanse og praksisrelevant lærerutdanning «iPAR»
iPAR er et samarbeidsprosjekt mellom Grunnskole- og faglærerutdanningen på OsloMet og sentrale aktører i regionens grunnskolesektor
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Langnes, Tonje Fjogstad
;
Bratten, Judith Helene
(2023).
Developing embodied competence while becoming a PE teacher: PETE students’ embodied experiences and reflections after micro-teaching.
Physical Education and Sport Pedagogy.
https://doi.org/10.1080/17408989.2023.2256757
Bratten, Judith Helene ; Kilanowska, Jolanta (2023). Aktiviteter med lav puls og liten kraft. Moen, Kjersti Mordal; Jordet, Arne N. Nikolaisen (Red.). Et anerkjennende kroppsøvingsfag . s. 186-207. Cappelen Damm Akademisk.
Standal, Øyvind Førland;
Bratten, Judith Helene
(2021).
‘Feeling better’: embodied self-knowledge as an aspect of movement capability.
9 s.
Physical Education and Sport Pedagogy.
Vol. 26.
https://doi.org/10.1080/17408989.2021.1886268
Bratten, Judith Helene
;
Kilanowska, Jolanta
(2021).
Physical education and new forms of activity following the implementation of the core curriculum in Norway in 2020.
Journal of Education, Health and Sport formerly Journal of Health Sciences.
Vol. 11.
https://doi.org/10.12775/JEHS.2021.11.12.005