Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Ernæring Spesialpedagogikk Etikk
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Høium, Kari
;
Erichsen, Torunn
;
Johannessen, Lilja Marlen
; Raaheim, Arild;
Torbjørnsen, Astrid
(2024).
What characterizes the use of digital technology in bachelor-level practice placements in health programs?.
Nurse Education in Practice.
Vol. 75.
https://doi.org/10.1016/j.nepr.2024.103883
Hougaard, Peter Forde
;
Tørris, Christine
;
Erichsen, Torunn
;
Høium, Kari
;
Ulfsby, Kirsten Jacobsen
; Jensen, Trude Løkhaug;
Opheim, Helene Margrethe Storebø
(2023).
Teknologi og aktivisering i læringsfellesskap.
Knutstad, Unni; Larsen, Kristian; Jensen, Kari Toverud (Red.).
Fagdidaktiske temaer i helsefagene. s. 91-123.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.198.ch6
Høium, Kari (2022). Selvbestemmelse, samvalg og beslutningsstøtte. ISBN: 9788215053165. 16 s. Universitetsforlaget.
Høium, Kari
;
Blaalid, Laila
;
Tørris, Christine
(2020).
Erfaringer med et manualbasert verktøy for veiledning av vernepleierstudenter i praksis.
UNIPED.
Vol. 43.
https://doi.org/10.18261/issn.1893-8981-2020-04-05
Høium, Kari
; Klintwall, Lars;
Lunde, Gerd Hilde
(2015).
The effects of reflective counseling on learning outcomes for undergraduate students in social education.
UNIPED.
Vol. 38.
http://hdl.handle.net/10642/2982
Käck, Annika; Roll-Petterson, Lise; Alai-Rosales, Shahla S.;
Høium, Kari
; Männikkö-Barbutiu, Sirkku
(2014).
Intercultural Blended Design Considerations: A Case StudyOf A Nordic‐Baltic Course In Autism Intervention.
European Journal of Open, Distance and E-Learning.
Vol. 17.
https://doi.org/10.2478/eurodl-2014-0006
Arntzen, Erik ; Høium, Kari (2010). On the effectiveness of interteaching. 6 s. The Behavior Analyst Today (BAT). Vol. 11. http://www.baojournal.com/BAT Journal/VOL-11/BAT 1
Høium, Kari
(2009).
Læring i praksis: tilrettelegging for å fremme refleksjonskompetanse og læringsutbytte hos studenter i praksis. Erfaringer fra en pilotstudie.
Nordisk tidsskrift for helseforskning.
Vol. 5.
http://idtjeneste.nb.no/URN:NBN:no-bibsys_brage_10
Høium, Kari (2005). En fenomenologisk tilnærming til å undersøke hvem som bestemmer - hjelperen eller den voksne utviklingshemmede. Howe, Alec; Høium, Kari; Kvernmo, Gerd; Knutsen, Ingrid Ruud (Red.). Studenten som forsker i utdanning og yrke : vitenskapelig tenkning og metodebruk. s. 50-65. Høgskolen i Oslo og Akershus.
Høium, Kari (2004). Selvbestemmelse for voksne utviklingshemmede - hva vil det kreve?. Det er mitt liv : brukermedvirkning og nye hjeperoller i habilitering og rehabilitering. s. 154-176. Universitetsforlaget.