Formidling
Havreberg, Solveig Dalehaug
;
Magnussen, Kaija-Liisa
;
Johnsen, Kjersti Lisbeth
(2021).
Samarbeid mellom universitet og videregående skole om å utvikle samarbeidsrutiner ved praksisopplæringen for yrkesfaglærerstudenter i Helse- og oppvekstfag.
NordYrk 2021. Linkøping universitet.
Johnsen, Kjersti Lisbeth
(2019).
Olaug er helsefagarbeider og yrkesfaglærer. Men mange skoler krever sykepleierutdanning for å undervise framtidas helsefagarbeidere.
Johnsen, Kjersti Lisbeth
(2019).
Logg og læring
Refleksjon og veiledning
Refleksjon i praksis.
Workshop om kvalitet i helsesekretærutdanningen – samarbeid skole og bedrift. Oslo Voksenopplæring Sinsen.
Johnsen, Kjersti Lisbeth
(2019).
Skole og sykehus som arena for utdanning av helsesekretærer.
Konferanse om relevant yrkesutdanning. OsloMet - storbyuniversitetet.
Johnsen, Kjersti Lisbeth
(2019).
Skole og sykehus som arena for utdanning av helsesekretærer
- fokus på refleksjon.
Nordyrk-konferansen. Nordyrk.
Johnsen, Kjersti Lisbeth
(2018).
Framtidas yrkesfaglærere vil knuse mytene om yrkesfag.
Johnsen, Kjersti Lisbeth
(2016).
«Foreløpige funn» - fra forskningsprosjekt ved Høgskolen i Oslo og Akershus (ReCarol) som skal undersøke relevans og innhold i yrkesutdanningen.
Fagseminar om kvalitet i helsesekretærutdanningen. Oslo universitets sykehus og Hersleb videregående skole.
Johnsen, Kjersti Lisbeth
(2016).
School and hospital as arenas for learning.
ECER . http://www.eera-ecer.de/ecer-2016-dublin/.
Johnsen, Kjersti Lisbeth
(2015).
Læreplantolkning.
Samarbeidsforum OUS og Hersleb vgs. Oslo universitets sykehus og Hersleb videregående skole.
Schwencke, Eva
;
Hiim, Hilde
;
Stålhane, Jan
; Herudsløkken, Karin;
Johnsen, Kjersti Lisbeth
;
Lensjø, Marit
;
Aakernes, Nina
(2015).
Relevant curriculum Development in vocational education and training (VET).
Carn Conference 2015. Collaborative Action Research Network.