Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Lefdal, Else Margrethe
; Børresen Bech, Jannicke Tanita; Dalstein, Gunn Synnøve
(2023).
Universal design of specialised classrooms A survey on Art and Crafts studios.
22 s.
FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk.
Vol. 16.
https://doi.org/10.7577/formakademisk.5010
Lefdal, Else Margrethe
(2023).
User participation in the planning of Art and crafts studios in new school buildings in Norway.
25 s.
Acta Didactica Norden (ADNO).
Vol. 17.
https://doi.org/10.5617/adno.9271
Lefdal, Else Margrethe
(2015).
Verdsetting av brukermedvirkning ved utforming av skoleanlegg.
Acta Didactica Norge.
Vol. 9.
https://doi.org/10.5617/adno.1297
Lefdal, Else Margrethe
(2014).
Lokalisering av nye videregående skoler – argumenter for sentrumslokalisering.
23 s.
FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk.
Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/formakademisk.767
Lefdal, Else Margrethe
(2013).
Innsikt, utsikt og oversikt. Transparens og glassvegger i nye skoleanlegg.
FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk.
Vol. 6.
https://doi.org/10.7577/formakademisk.585
Lefdal, Else Margrethe (2005). Etisk designperspektiv - Dialog med brukerne og design for alle. Nielsen, Liv Merete; Digranes, Ingvild (Red.). DesignDialog - Design og fagdidaktiske utfordringer. HiO-rapport 2005 nr. 33. s. 47-56. Høgskolen i Oslo og Akershus.