Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Allmenn språkvitenskap og fonetikk Nordiske språk
Emner
Skriftspråkutvikling Språkutvikling Nordisk språk og litteratur Språkvitenskap Språkhistorie
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
Aktive forskningsprosjekter
-
Andrespråksstudentenes bruk av KI og bruk av KI i andrespråkslæring
I dette pilotprosjektet er det overordnete forskningsspørsmålet: Hvordan bruker andrespråksstudenter KI?
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Hanssen, Natallia Bahdanovich; Krogtoft, Marit Synnøve (2022). Musikkaktiviteter i barnehagen for barn med språkvansker - noe å satse på?. Hanssen, Natallia Bahdanovich; Hassel, Ragnhild Merete; Haugen, Torgeir; Sæther, Morten (Red.). Kunstens muligheter i spesialpedagogisk arbeid. s. 195-215. Universitetsforlaget.
Hanssen, Natallia Bahdanovich;
Krogtoft, Marit Synnøve
(2021).
Videoobservasjoner og videobaserte samtaler som
metoder for kvalitetsutvikling av barnehageansattes
spesialpedagogiske praksis.
Rusk, Fredrik Karl Henry (Red.).
Videoforskning på ulike læringsarenaer: Mangfoldig videodata i pedagogisk forskning og utvikling. s. 165-181.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/https://doi.org/10.23865/noasp.153
Krogtoft, Marit Synnøve (2018). Skriveprosessen. Krogtoft, Marit Synnøve; Sjøvoll, Jarle Normann; Fuglseth, Kåre Sigvald; Holand, Aasmund; Valle, Anne Marit; Skogen, Kjell (Red.). Masteroppgaven i lærerutdanninga. Temavalg, forskningsplan, metoder. s. 63-77. Cappelen Damm Akademisk.
Krogtoft, Marit Synnøve (2018). Vitenskapelig skriving. Krogtoft, Marit Synnøve; Sjøvoll, Jarle Normann; Fuglseth, Kåre Sigvald; Holand, Aasmund; Valle, Anne Marit; Skogen, Kjell (Red.). Masteroppgaven i lærerutdanninga. Temavalg, forskningsplan, metoder. s. 45-62. Cappelen Damm Akademisk.
Krogtoft, Marit Synnøve (2018). Masteroppgaven - fra forskningsskisse til forskningsprosjekt. Krogtoft, Marit Synnøve; Sjøvoll, Jarle Normann; Fuglseth, Kåre Sigvald; Holand, Aasmund; Valle, Anne Marit; Skogen, Kjell (Red.). Masteroppgaven i lærerutdanninga. Temavalg, forskningsplan, metoder. s. 27-44. Cappelen Damm Akademisk.
Krogtoft, Marit (2013). Fortellinga som grunnlag for akademisk refleksjon og opplevelse. Sjøvoll, Jarle; Johansen, Jan-Birger (Red.). Innovasjon i utdanningen. Fra barnehage til høyere utdanning. s. 103-120. Akademika forlag.
Krogtoft, Marit (2013). Krafttak for lesing!. Waale, May-Britt; Krogtoft, Marit (Red.). Krafttak for lesing i fag. s. 9-25. Akademika forlag.
Waale, May-Britt;
Krogtoft, Marit
(2013).
Krafttak for lesing i fag.
ISBN: 978-82-321-0140-5.
197 s.
Akademika forlag.
http://www.akademikaforlag.no/content/krafttak-les
Krogtoft, Marit (2012). Å gjøre en forskjell - en evaluering av skrivekurs på ungdomsskoletrinnet to år etter. Sjøvoll, Jarle (Red.). Entreprenørskap i utdanningen: Aksjonsforskning for endring av skolens kultur. Tapir Akademisk Forlag.
Krogtoft, Marit (2012). Skrivekurs på ungdomsskoletrinnet : en evaluering to år etter kursslutt. Sjøvoll, Jarle (Red.). Entreprenørskap i utdanningen: Aksjonsforskning for endring av skolens kultur. s. 117-131. Tapir Akademisk Forlag.