Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Bjørnsrud, Halvor Inge; Nilsen, Sven; Stenshorne, Marit Elisabeth (2022). Lærerrollen i profesjonsfellesskap for tidlig innsats. Bjørnsrud, Halvor Inge; Nilsen, Sven (Red.). Tidlig innsats – i en skole for alle?. s. 131-156. Cappelen Damm Akademisk.
Svenkerud, Sigrun
; Madsen, Janne;
Ballangrud, Brit Bolken
; Strande, Anne Lise;
Stenshorne, Marit Elisabeth
(2020).
Sustainable Use of Ecological Concepts in Educational Science.
Discourse and Communication for Sustainable Education.
Vol. 11.
https://doi.org/10.2478/dcse-2020-0013
Stenshorne, Marit Elisabeth
; Madsen, Janne
(2020).
En aksjonsforskningsstudie av samarbeid i grensesoner - betydningen av deltakernes forventninger.
Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene (Red.).
Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2. s. 573-597.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.121.ch21
Stenshorne, Marit Elisabeth
; Madsen, Janne
(2019).
Studentobservasjoner som grunnlag for refleksjon og læring i og mellom praksisfellesskap.
Bjørnsrud, Halvor Inge; Gjems, Liv (Red.).
Praksisfellesskap for læring og profesjonsutvikling. s. 36-52.
Universitetsforlaget.
https://doi.org/10.18261/9788215032290-2019-03
Stenshorne, Marit Elisabeth ; Stokke, Christian (2015). Utvikling av en mangfoldssensitiv klasseledelse. Laugerud, Stein; Moskvil, Maria Elisabeth; Maagerø, Eva (Red.). Flerkulturelt verksted: Ulike tilnærminger til kompetanse for mangfold. s. 226-239. Portal forlag.
Bjørnsrud, Halvor; Laugerud, Stein; Stenshorne, Elisabeth (2015). Noen sentrale temaer for tilrettelegging av skolebasert kompetanseutvikling. Bjørnsrud, Halvor (Red.). Skolebasert kompetanseutvikling - organisasjonslæring for delingskultur. s. 255-271. Gyldendal Akademisk.
Stenshorne, Elisabeth (2015). Ledelse er ledelse og skoler er skoler?. Bjørnsrud, Halvor (Red.). Skolebasert kompetanseutvikling - organisasjonslæring for delingskultur. s. 63-82. Gyldendal Akademisk.
Stenshorne, Elisabeth ; Madsen, Janne Dam (2015). Aksjon + læring = aksjonslæring: En strategi for læring hos den enkelte og læring i fellesskapet. Høihilder, Eli Kari; Gulbrandsen, Ole Alexander (Red.). Pedagogikk og elevkunnskap i grunnskolelærerutdanningen. s. 295-302. Gyldendal Akademisk.
Stenshorne , Marit Elisabeth ; Ballangrud, Brit Bolken (2014). Ledelsens muligheter og utfordringer i skolen som demokratisk organisasjon. Madsen, Janne; Biseth, Heidi (Red.). Må vi snakke om demokrati? Om demokratisk praksis i skolen. s. 101-115. Universitetsforlaget.
Bjørnsrud, Halvor; Hole, Iver; Steiro, Hege; Stenshorne , Marit Elisabeth (2014). Skolebasert kompetanseutvikling: en strategi for læreres læring. Bedre Skole.