Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Angell, Mona-Lisa
(2024).
C(h)ords of Care.
31 s.
International Journal of Education and the Arts.
Vol. 25.
https://doi.org/10.26209/ijea25si1.20
Angell, Mona-Lisa
(2022).
Drawing Attention to the Wonders of Parental Care: A Methodological Inquiry.
13 s.
Qualitative Inquiry.
Vol. 29.
https://doi.org/10.1177/10778004221142807
Angell, Mona-Lisa (2019). Foreldreansvarets vilkår i Agderprosjektets førskoleopplegg. Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig (Red.). Problembarna. Manualer og metoder i barnehage, skole og barnevern. s. 208-234. Cappelen Damm Akademisk.
Angell, Mona-Lisa
(2014).
Dancing the Tightropes: Rhizoanalysis revisited.
Reconceptualizing Educational Research Methodology (RERM).
Vol. 5.
https://doi.org/10.7577/rerm.1222
Angell, Mona-Lisa (2011). Anerkjennelser av kultur i barnehager. Otterstad, Ann Merete; Rhedding-Jones, Jeanette (Red.). Barnehagepedagogiske diskurser. s. 200-214. Universitetsforlaget.
Angell, Mona-Lisa ; Andreassen Becher, Aslaug (2007). Paradokser i strategier for sosial utjevning: Økt kartleggingspress lest i lys av teorier om postkolonia- lisme og privilegier. Norsk tidsskrift for migrasjonsforskning.