Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Emner
Emosjonelle vansker Evaluering Kompetanseoppbygging Samspill Sosial kompetanse Sosiale vansker Språk og kommunikasjonsutvikling Rådgivning Døvblindfødte Inkluderende opplæring Pedagogisk psykologisk tjeneste
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Fasting, Rolf Bjarne
;
Breilid, Nils
(2023).
Cross-professional collaboration to improve inclusive education.
15 s.
Scandinavian Journal of Educational Research.
Vol. (ahead-of-print).
https://doi.org/10.1080/00313831.2023.2175248
Breilid, Nils ; Fasting, Rolf Bjarne (2023). Den spesialpedagogiske tiltakskjeden - en dynamisk modell for likeverdig opplæring. Thorsen, Kirsten; Christensen, Hanne; Dalland, Cecilie Pedersen (Red.). Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent. s. 123-144. Fagbokforlaget.
Fasting, Rolf Bjarne ; Breilid, Nils (2023). Likeverdig opplæring. Thorsen, Kirsten; Christensen, Hanne; Dalland, Cecilie Pedersen (Red.). Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent. s. 99-122. Fagbokforlaget.
Schmid, Evi
;
Breilid, Nils
(2022).
For dem som ønsker å gå en annen vei: Implementering og praktisering av praksisbrevordningen i fylkeskommunene.
Søkelys på arbeidslivet.
Vol. 39.
https://doi.org/10.18261/spa.39.2.2
Breilid, Nils ; Lassen, Liv Margarete (2021). Samtaler som tidlig innsats. Olsen, Mirjam Harkestad; Fasting, Rolf Bjarne (Red.). Tidlig innsats. s. 140-164. Cappelen Damm Akademisk.
Fasting, Rolf Bjarne ; Breilid, Nils (2020). PP-tjenesten som inkluderingsagent: retorikk eller handling?. 20 s. Psykologi i kommunen (PIK).
Lassen, Liv Margarete; Breilid, Nils (2019). Selvinnsikt hos rådgiver og bruker i spesialpedagogisk rådgivning. Haugan, Jan Arvid; Kvello, Øyvind (Red.). Selvinnsikt og profesjonalitet. Fagbokforlaget.
Breilid, Nils
; Dyrnes, Eva Martinsen
(2017).
Bestyrkende faktorer som fremmer en positiv overgang fra
skole til varig arbeidslivstilknytning for elever i
lærekandidat-ordningen.
22 s.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 2.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2179
Breilid, Nils ; Lassen, Liv Margarete (2014). Å nå og forstå. Betydning av dialoger for å fremme elevers involvering og utvikling. Norsk tidsskrift for logopedi. Vol. 60.
Breilid, Nils (2013). Hidden potentials within compulsory pupil-teacher dialogues. American Journal of Pastoral Counseling. Vol. 47.