Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Growing Up and Looking Forward (GULF) - “Young people with bodily impairments in transitions”
Hensikten med prosjektet er å frembringe ny kunnskap om hva som kan være hensiktsmessige samarbeidsformer mellom ungdom med fysisk funksjonsnedsettelse, deres familier og tjenesteutøvere i helse- og velferdstjenester i overgangen til voksenlivet.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Lie, Iselin Huseby
;
Ulvik, Oddbjørg Skjær
;
Aamodt, Hilde Anette
(2024).
Is participation always appropriate? Social workers' perspectives on when to exclude children from conversations about contact visits.
Child & Family Social Work.
https://doi.org/10.1111/cfs.13148
Skagestad, Linn Julie; Østensjø, Sigrid;
Ulvik, Oddbjørg Skjær
(2023).
Young Adults with Disabilities and their Transitions to Adult Life and Services: A Sociocultural Analysis of Parents’ Perspectives on their Involvement.
12 s.
Scandinavian Journal of Disability Research.
Vol. 25.
https://doi.org/10.16993/sjdr.890
Hogstad, Ingrid Johnsen; Ulvik, Oddbjørg Skjær (2022). Veiledende begreper for profesjonelle i møte med barn i utsatte situasjoner : involveringspraksis, mulighetsrom og meningsarbeid. Myra, Siv Merete; Faugli, Anne; Lauritzen, Camilla (Red.). Veiledning i profesjonell praksis : til fagfolk som jobber med barn, ungdom og familier. s. 159-172. Fagbokforlaget.
Tunestveit, Merete
; Mæhle, Magne Olav;
Ulvik, Oddbjørg Skjær
(2021).
Deltaking i barnevernet - ein analyse av ungdomar sine forteljingar i lys av posisjoneringsteori.
15 s.
Tidsskriftet Norges Barnevern.
https://doi.org/10.18261/ISSN1891-1838-2021-01-02
Andersen, Nina Helene Barth;
Gubrium, Erika
;
Ulvik, Oddbjørg Skjær
(2020).
Young people looking forward: imagined future and normative tensions in urban Norway.
Children & society.
https://doi.org/10.1111/chso.12422
Garnier, Pascale;
Greve, Anne
;
Ulvik, Oddbjørg Skjær
; Chantseva, Victoria; Rayna, Sylvie; Fallang, Bjørg;
Gulbrandsen, Liv Mette
;
Øien, Ingvil
(2020).
Body practices: negotiations of ‘risk’ in Norwegian and French preschools.
International Journal of Early Years Education.
https://doi.org/10.1080/09669760.2020.1848530
Negård, Inger-Lise;
Ulvik, Oddbjørg Skjær
; Oterholm, Inger
(2020).
You and me and all of us: The significance of belonging in a continual community of children in long-term care in Norway.
Children and Youth Services Review.
Vol. 118.
https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105352
Skagestad, Linn Julie; Østensjø, Sigrid;
Ulvik, Oddbjørg Skjær
(2020).
Collaborations between young people living with bodily impairments and their multiprofessional teams: The relational dynamics of participation and power.
Children & society.
https://doi.org/10.1111/chso.12419
Føleide, Marie
;
Ulvik, Oddbjørg Skjær
(2019).
Dilemmas and Contradictions in Hearing Children in Care Proceedings
Conceptions of Children’s Views in an Indirect Participation Arrangement.
The International Journal of Children's Rights.
Vol. 27.
https://doi.org/10.1163/15718182-02704001
Greve, Anne
; Garnier, Pascale;
Ulvik, Oddbjørg Skjær
;
Øien, Ingvil
; Chantseva, Victoria; Fallang, Bjørg;
Gulbrandsen, Liv Mette
; Rayna, Sylvie
(2019).
Food practices and risk constructions in Norwegian and French kindergartens.
European Early Childhood Education Research Journal.
Vol. 27.
https://doi.org/10.1080/1350293X.2019.1634236