Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Ringvold, Tore Andre ; Strand, Ingri ; Haakonsen, Peter ; Strand, Kari Saasen (2024). The AI generative text-to-image creative learning process: An art and design educational perspective. Design and Technology Education: An International Journal.
Ringvold, Tore Andre ; Strand, Ingri ; Haakonsen, Peter ; Strand, Kari Saasen (2023). AI Text-to-Image Generation in Art and Design Teacher Education. A Creative Tool or a Hindrance to Future Creativity?. Davies, Sarah; McLain, Matt; Hardy, Alison; Morrison-Love, David (Red.). PATT40 The 40th Pupils’ Attitudes Towards Technology Conference. LJMU Library Journal Hosting Service.
Fauske, Laila Belinda;
Haakonsen, Peter
(2023).
Tekstilaktivitet anno 1960 i lys av ansvarlig kreativitet
Mellom skapende krefter og virkelighetsnære oppdrag.
Techne Serien.
Vol. 30.
https://doi.org/10.7577/TechneA.4883
Haakonsen, Peter
(2023).
Programmering i Kunst og håndverk 2018-2022: Utviklingen av pseudokodemodellen.
16 s.
FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk.
Vol. 16.
https://doi.org/10.7577/formakademisk.4812
Haakonsen, Peter
; Fauske, Laila Belinda
(2021).
Learning to create images with computer code.
FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk.
Vol. 14.
https://doi.org/10.7577/formakademisk.4633
Hoebeke, Stephanie
;
Strand, Ingri
;
Haakonsen, Peter
(2021).
Programming as a New Creative Material in Art and Design Education.
Techne Serien.
Vol. 28.
https://journals.oslomet.no/index.php/techneA/arti
Strand, Kari Saasen
;
Haakonsen, Peter
; Fauske, Laila Belinda
(2020).
E-textiles: An interdisciplinary approach.
Problem solving in an educational context.
13 s.
FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk.
Vol. 13.
https://doi.org/10.7577/formakademisk.3872
Haakonsen, Peter ; Skjønneberg, Gitte (2020). Makerspace- Flipped classroom- og skapende prosesser. FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk. Vol. 13.
Hagerup, Nina; Giannoumis, G. Anthony; Haakonsen, Peter ; Øyan, Petter (2017). CHALLENGING THE AUDITORIUM. HOW TO FLIP A CLASSROOM IN A ROOM THAT CANNOT BE FLIPPED?. Berg, Arild; Bohemia, Erik; Buck, Lyndon; Gulden, Tore; Kovacevic, Ahmed; Pavel, Nenad (Red.). Proceedings of E&PDE 2017 - International Conference on Engineering and Product Design Education. Building Community: Design Education for a Sustainable Future . s. 580-584. The Design Society.