Kort om
Tanja Storsul er prorektor for forskning og utvikling ved OsloMet. Hun har ansvar for oppfølging og utvikling av forskningsvirksomheten ved OsloMet. Hun leder universitetets FoU-utvalg og representerer OsloMet i forskningspolitiske nettverk. Storsul har også ansvar for OsloMets universitetsbibliotek.
Storsul har tidligere vært direktør for Institutt for samfunnsforskning, og professor og instituttleder ved Institutt for medier og kommunikasjon ved Universitetet i Oslo. Hun har forsket på teknologi og samfunn, mediepolitikk, og hvordan digitalisering påvirker mediemarkedene. Hun har sittet i flere offentlige utvalg, blant annet Akademisk frihet (NOU 2006 19), Mediestøtteutvalget (NOU 2010 14), og Medieeierskapsutredningen (2012).
Fagområder
Emner
Demokrati Mediepolitikk og medieregulering Teknologi og samfunn Digitalisering
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Krumsvik, Arne H.; Milan, Stefania; Ni Bhroin, Niamh;
Storsul, Tanja
(2019).
Making (Sense of) Media Innovations.
Deuze, Mark; Prenger, Mirjam (Red.).
Making Media: Production, Practices, and Professions. s. 193-205.
Amsterdam University Press.
https://doi.org/10.2307/j.ctvcj305r.16
Kalsnes, Bente
; Krumsvik, Arne H.;
Storsul, Tanja
(2014).
Social media as a political backchannel: Twitter use during televised election debates in Norway.
ASLIB Proceedings.
Vol. 66.
http://hdl.handle.net/10642/2343
Ihlebæk, Karoline Andrea ; Krumsvik, Arne H.; Storsul, Tanja (2014). En kamp om makt og mening: Casestudie av Nordlys på iPad. Morlandstø, Lisbeth; Krumsvik, Arne H. (Red.). Innovasjon og verdiskaping i lokale medier. s. 127-142. Cappelen Damm Akademisk.
Storsul, Tanja
(2014).
Deliberation or self-presentation? Young people, politics and social media.
Nordicom Review.
Vol. 35.
https://doi.org/10.2478/nor-2014-0012
Storsul, Tanja
; Krumsvik, Arne H.
(2013).
What is Media Innovation?.
Storsul, Tanja; Krumsvik, Arne H. (Red.).
Media Innovations. A Multidisciplinary Study of Change. s. 13-26.
Nordicom.
http://hdl.handle.net/10852/37298
Krumsvik, Arne H.; Skogerbø, Eli;
Storsul, Tanja
(2013).
Size, Ownership and Innovation in Newspapers.
Storsul, Tanja; Krumsvik, Arne H. (Red.).
Media Innovations. A Multidisciplinary Study of Change. s. 93-109.
Nordicom.
http://hdl.handle.net/10642/1752
Storsul, Tanja
; Krumsvik, Arne H.
(2013).
Media Innovations. A Multidisciplinary Study of Change.
ISBN: 978-91-86523-65-7.
280 s.
Nordicom.
http://hdl.handle.net/10642/1753
Storsul, Tanja (2012). Mediepolitikk. Orgeret, Kristin (Red.). Norske medier – journalistikk, politikk og kultur. Cappelen Damm Høyskoleforlaget.
Storsul, Tanja (2011). Sosiale medier - nye muligheter for allmennkringkasterne. Nordicom Information.
Fagerjord, Anders; Maasø, Arnt;
Storsul, Tanja
; Syvertsen, Trine
(2010).
High risk, strong belief : images of the future in the media industry.
Nordicom Review.
Vol. 31.
http://hdl.handle.net/10852/27220