Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Levende Kulturarv
I prosjektet Levende Kulturarv er vi særlig opptatt av hvordan musikk, i form av tradisjonelle og nye sanger, kan bidra til bevaring og fornying av immateriell kulturarv i barnehagen og i barnehagelærerutdanningen.
Publikasjoner og forskningsresultater
Formidling
Lafton, Tove ; Hagen, Liv Anna ; Anvik, Elisabeth ; Danbolt, Ingrid Anette ; Haukenes, Siri ; Odegard, Nina ; Bergvik, Eilen Sunniva ; Ågedal, Lise Lotte ; Torsnes, Elise (2024). Levende Kulturarv (Vibrant Connections) - presentasjon av prosjektet. Instituttmøte 13.11.2024 BLU. OsloMet.
Hyunh, Johnny ; Torsnes, Elise (2024). Rekruttering til barnehagelærerutdanningen: Studenters motivasjon for valg av studie. Fakultetskonferansen LUI-LS. LUI.
Hyunh, Johnny ; Torsnes, Elise (2023). Kritisk refleksjon.
Hyunh, Johnny ; Torsnes, Elise (2023). Klarprat - Barn som subjekt.
Hyunh, Johnny ; Torsnes, Elise (2023). Klarprat - Anerkjennelse.
Hyunh, Johnny ; Torsnes, Elise (2023). Klarprat - Medvirkning.
Hyunh, Johnny ; Torsnes, Elise (2023). KlarPrat - Romslige og trange samspillsmønstre.
Hyunh, Johnny
;
Torsnes, Elise
(2023).
Pedagogisk dokumentasjon.
https://www.youtube.com/watch?v=sjAEMtRKGMU
Laski, Alona Krieken ; Lerbak, Kari; Torsnes, Elise (2022). Aksjonslæring og pedagogisk dokumentasjon i barnehagen - pedagogisk ledelse i praksis.
Hyunh, Johnny ; Torsnes, Elise (2022). Barnehagens arbeidsmåter.