English version
Wilfried Admiraal

Wilfried Admiraal

Kort om

Wilfried Admiraal er psykolog og professor ved Senter for profesjonsforkning ved Storbyuniversitetet i Norge. Hans forskningsinteresse er innenfor de sosiale og emosjonelle sidene ved læreryrket. Aktuelle prosjekter er knyttet til avgang av lærere i tidlig karriere og sen karriere, skoler som et trygt og demokratisk læringsmiljø, og elevers og læreres informasjonskompetanse.

Mer informasjon om prosjekter, styrer, PhD-veiledning og publikasjoner på hans personlige Google-hjemmeside: https://sites.google.com/site/wilfriedadmiraal.

ORCID 0000-0002-1627-3420

Forskningsprosjekter

  • Lærerutdanning for en fremtid i flux

    TEFF konsortiet koordineres av Universitetet i Köln og består av 17 partnere fra ni EU-land, hvorav ti universitetsmiljøer med skoler og andre tilknyttede partnere. TEFF fokuserer bevisst på en fremtidsorientert og et tverrfaglig samarbeid på tvers av alle faser av lærerprofesjonaliseringen.

Vitenskapelige publikasjoner

Røe, Yngve ; Torbjørnsen, Astrid ; Admiraal, Wilfried (2024). Educators’ digital competence in physiotherapy and health professions education: Insights from qualitative interviews. Digital Health.
https://doi.org/10.1177/20552076241297044

Zhou, Na; Xin, Liu; Jin, Xinglin; Wang, Chenjing; Admiraal, Wilfried (2024). Motivation for and challenges in teacher research from under-developed areas of northwest China: An exploratory study. Behavioral Sciences. Vol. 14.

Røe, Yngve ; Astrid, Torbjørnsen; Admiraal, Wilfried (2024). Educators' digital competence in health professions education: Insights from qualitative interviews. Digital Health. Vol. 10.

Zhou, Na; Tigelaar, Dineke; Admiraal, Wilfried (2024). Factors influencing impact of work placement on vocational teachers’ school practice. Educational studies (Dorchester-on-Thames). Vol. 50.

Brink, Suzanne; De Hei, Miranda; Sjoer, Ellen; Carlsson, Carl Johan; Georgsson, Fredrik; Keller, Elizabeth D.; McCartan, Charles; Enelund, Mikael; Lyng, Reidar; Admiraal, Wilfried (2024). Curriculum Agility principles for transformative innovation in engineering education. 18 s. European Journal of Engineering Education. Vol. online first.
https://doi.org/10.1080/03043797.2024.2398165

Xin, Zhang; Admiraal, Wilfried ; Saab, Nadira (2024). Factors affecting teachers’ self-efficacy in teaching in primary education. 14 s. Teachers and Teaching: theory and practice.
https://doi.org/10.1080/13540602.2024.2389384

van Leeuwen, Anouschka; Post, Lysanne; Lockhorst, Ditte; Admiraal, Wilfried ; Liesbeth, Kester (2024). A typology of teachers’ self-reported use of student data from computer-based assessment programmes in secondary education. International Journal on Studies in Education (IJonSE). Vol. 6.
https://doi.org/10.46328/ijonse.208

Wang, Linyuan; de Vetten, Arjen; Admiraal, Wilfried ; Van der Rijst, Roeland (2024). Relationship between perceived learner control and student engagement in various study activities in a blended course in higher education. 22 s. Education and Information Technologies : Official Journal of the IFIP technical committee on Education.
https://doi.org/10.1007/s10639-024-12910-w

Kusters, Max; de Vetten, Arjen; Admiraal, Wilfried ; Van der Rijst, Roeland (2024). Developing Scenarios for Exploring Teacher Agency in Universities: A Multimethod Study. 26 s. Frontline Learning Research. Vol. 12.
https://doi.org/10.14786/flr.v12i2.1419

Maulet, Arystanbek; Admiraal, Wilfried ; Algozhaeva, Nursulu; Balta, Nuri (2024). School teachers’ perceived knowledge and affordances for using technology in teaching. Contemporary Educational Technology. Vol. 16.
https://doi.org/10.30935/cedtech/14713





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig