Kort om
Wilfried Admiraal er psykolog og professor ved Senter for profesjonsforkning ved Storbyuniversitetet i Norge. Hans forskningsinteresse er innenfor de sosiale og emosjonelle sidene ved læreryrket. Aktuelle prosjekter er knyttet til avgang av lærere i tidlig karriere og sen karriere, skoler som et trygt og demokratisk læringsmiljø, og elevers og læreres informasjonskompetanse.
Mer informasjon om prosjekter, styrer, PhD-veiledning og publikasjoner på hans personlige Google-hjemmeside: https://sites.google.com/site/wilfriedadmiraal.
ORCID 0000-0002-1627-3420
Forskningsprosjekter
-
Lærerutdanning for en fremtid i flux
TEFF konsortiet koordineres av Universitetet i Köln og består av 17 partnere fra ni EU-land, hvorav ti universitetsmiljøer med skoler og andre tilknyttede partnere. TEFF fokuserer bevisst på en fremtidsorientert og et tverrfaglig samarbeid på tvers av alle faser av lærerprofesjonaliseringen.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Røe, Yngve
;
Torbjørnsen, Astrid
;
Admiraal, Wilfried
(2024).
Educators’ digital competence in physiotherapy and health professions education: Insights from qualitative interviews.
Digital Health.
https://doi.org/10.1177/20552076241297044
Zhou, Na; Xin, Liu; Jin, Xinglin; Wang, Chenjing; Admiraal, Wilfried (2024). Motivation for and challenges in teacher research from under-developed areas of northwest China: An exploratory study. Behavioral Sciences. Vol. 14.
Røe, Yngve ; Astrid, Torbjørnsen; Admiraal, Wilfried (2024). Educators' digital competence in health professions education: Insights from qualitative interviews. Digital Health. Vol. 10.
Zhou, Na; Tigelaar, Dineke; Admiraal, Wilfried (2024). Factors influencing impact of work placement on vocational teachers’ school practice. Educational studies (Dorchester-on-Thames). Vol. 50.
Brink, Suzanne; De Hei, Miranda; Sjoer, Ellen; Carlsson, Carl Johan; Georgsson, Fredrik; Keller, Elizabeth D.; McCartan, Charles; Enelund, Mikael; Lyng, Reidar;
Admiraal, Wilfried
(2024).
Curriculum Agility principles for transformative innovation in engineering education.
18 s.
European Journal of Engineering Education.
Vol. online first.
https://doi.org/10.1080/03043797.2024.2398165
Xin, Zhang;
Admiraal, Wilfried
; Saab, Nadira
(2024).
Factors affecting teachers’ self-efficacy in teaching in primary education.
14 s.
Teachers and Teaching: theory and practice.
https://doi.org/10.1080/13540602.2024.2389384
van Leeuwen, Anouschka; Post, Lysanne; Lockhorst, Ditte;
Admiraal, Wilfried
; Liesbeth, Kester
(2024).
A typology of teachers’ self-reported use of student data from computer-based assessment programmes in secondary education.
International Journal on Studies in Education (IJonSE).
Vol. 6.
https://doi.org/10.46328/ijonse.208
Wang, Linyuan; de Vetten, Arjen;
Admiraal, Wilfried
; Van der Rijst, Roeland
(2024).
Relationship between perceived learner control and student engagement in various study activities in a blended course in higher education.
22 s.
Education and Information Technologies : Official Journal of the IFIP technical committee on Education.
https://doi.org/10.1007/s10639-024-12910-w
Kusters, Max; de Vetten, Arjen;
Admiraal, Wilfried
; Van der Rijst, Roeland
(2024).
Developing Scenarios for Exploring Teacher Agency in Universities: A Multimethod Study.
26 s.
Frontline Learning Research.
Vol. 12.
https://doi.org/10.14786/flr.v12i2.1419
Maulet, Arystanbek;
Admiraal, Wilfried
; Algozhaeva, Nursulu; Balta, Nuri
(2024).
School teachers’ perceived knowledge and affordances for
using technology in teaching.
Contemporary Educational Technology.
Vol. 16.
https://doi.org/10.30935/cedtech/14713