!
Arrangementet har utgått!

Dette arrangementet har utgått og vil bli fjernet fra våre nettsider 30 dager etter arrangementsdato.

Barn i regnklær kikker gjennom et vindu

Barnehagen i en brytningstid – hva gjør vi?

Bemanningsnorm, nedgang i antall søkere til studiet og tidspress. Barnehagen og barnehagelærerutdanningen står overfor store utfordringer. Hvor går veien videre? Velkommen til seminar til minne om Unni Bleken (1929-2023).

Uten kunnskap om historien og hvilke verdier utdanningen og barnehagen bygger på, risikerer vi å miste fotfeste i denne brytningstiden.

Her har vi mye å lære av de som har gått foran oss, som Unni Bleken. «Barnehagelæreren er tusenkunstner», sa Unni. Hun var opptatt at barnehagelæreren må ha kunnskap, dømmekraft og handlekraft. Disse tre begrepene er utgangspunkt for dette seminaret til minne om Unni, som døde i mars 2023.

Vi har invitert aktører fra Kunnskapsdepartementet, Utdanningsforbundet, barnehagelærerutdanningen og andre deler av OsloMet, og tidligere studenter av Unni til å holde korte innlegg om Unni og hennes betydning for barnehagefeltet.

Med forbehold om endringer.

Kaffe og te serveres ved arrangementets start.