Desentralisert ordning for kompetanseutvikling innan yrkesfag (DeKomp Yrkesfag)

Tilskotsordninga skal styrkje langsiktig partnarskap om kompetanseutvikling mellom fag- og yrkesopplæringa og universitet, høgskular eller andre aktuelle samarbeidspartnarar.

Tilskotsordninga i fag- og yrkesopplæringa gir fylkeskommunen moglegheit til sjølv å planleggje lokal kompetanseutvikling ut frå skular og lærebedrifters lokale behov, og må sjåast som ein del av Fagfornyelsen (udir.no).

Skulebasert partnarskap

Lokal kompetanseutvikling har eit dobbelt formål. Partnarskapen skal bidra til kompetanseheving i fag- og yrkesopplæringa, og bringe erfaringsbasert kunnskap frå praksisfeltet tilbake til universitet og høgskular. 

Partnarskapen inneber at

  • skuleeigarane har gjennomført god kartlegging av kompetansebehov
  • skuleleiarar og lærarar ved kvar enkelt skule er involverte
  • universitet og høgskular er med i dialogen om kompetansebehov, gir råd om aktuelle tiltak og bidreg med fagleg innhald.

OsloMet har bred fag- og forskerkompetanse innen yrkesfag, og våre ansatte kombinerer forskningsbasert kunnskap med praksisnær undervisning og veiledning.

Korleis tilskotsordninga skal bidra til å auke kompetansen og kvaliteten i vidaregåande skular, i fylkeskommunar og i lærebedrifter (udir.no).

Retningslinjer for tilskotsordning for lokal kompetanseutvikling i fag- og yrkesopplæringa (lovdata.no).

Korleis kan midlane brukast?

For å sikre føreseielegheit bør bruken av midlane ha eit langsiktig perspektiv. Det er opp til kvar enkelt skuleeigar å vurdere korleis midlane skal prioriterast og brukast ut frå lokale behov og føresetnader. Tiltaka skal framme kollektiv kompetanseutvikling, og skule- og arbeidsplassbaserte tiltak blir prioriterte.

Tilskotsmidlane kan brukast til

  • vurdering av kompetansebehov
  • planlegging og utvikling av kompetansetiltak
  • gjennomføring av tiltak

Målgrupper

Målgrupper for kompetansetiltaka i tilskotsordninga er:  

  • yrkesfaglærarar i vidaregåande skule  
  • instruktørar og faglege leiarar som gir opplæring i bedrift 
  • prøvenemndmedlemmer.

Samarbeidsforum

Samarbeidsforum er samansett av representantar for aktørane i ordninga, og skal inkludere representantar for arbeidslivet, lærarorganisasjonane, yrkesopplæringsnemnda, private vidaregåande skular (godkjent etter friskolelova § 2-1) og relevante tilbydarar av kompetanseutvikling. 

Arbeidet med lokal kompetanseutvikling skal forankrast i partnarskap mellom skuleeigar og tilbydar av kompetanseutvikling. Det er skulen eller lokale kompetansenettverk som sender behovsmelding til samarbeidsforum. Samarbeidsforum utviklar kompetanseutviklingsplan, disponeringsplan for tilskotsmidlane og prioriterer kompetanseutviklingstiltak.  

Mandat for samarbeidsforum (Udir.no)

Døme på fagleg- og pedagogisk utviklingsarbeid

Djupnelæring, berekraft, yrkesretting og programmering 

Med utgangspunkt i Fagfornyelsen har Rogaland fylkeskommune i samarbeid med OsloMet, utarbeidd tiltak som byggjer på behov i fagnettverk og skular:  

  • djupnelæring og berekraft i undervisning  
  • yrkesretting i fellesfag
  • programmering i klasserommet (Python, mikrokontrollere).  

Skular og fagnettverk kan også definere eit sjølvvalt tema ut frå dialog med OsloMet. 

Grunnleggjande ferdigheiter i lesing og skriving gjennom språkutviklande opplæring i yrkesfag 

Bakgrunnen for tiltaket er endringa i fag- og timefordelinga i nye læreplanar på YF, der norskfaget er flytta til Vg2. Tilbodet er utarbeidd i partnarskap mellom Oslo fylkeskommune og OsloMet, og er basert på dei erfaringane OsloMet har gjort med utvikling av språklege rettleiingsstrategiar for dei språklege utfordringane til elevane i yrkesfaga. 

Tiltaket blir retta direkte mot korleis yrkesfaglærarar kan bidra til den språklege utviklinga til elevane i den daglege undervisninga i yrkesfag. 

Andrespråkpedagogikk i vidaregåande opplæring – eit skuletilpassa tilbod 

Med utgangspunkt i Fagfornyelsen har Oslo fylkeskommune i partnarskap med OsloMet, utvikla tiltak som møter konkrete behov i den vidaregåande skulen: 

  • språk og språkutvikling i eit andrespråkperspektiv 
  • fleirspråkligheit i skulen: Lovverk og læreplan  
  • språkleg medvit, lese- og skriveopplæring  
  • vurdering og progresjon i språkutviklinga til elevane (kartlegging)
  • inkluderande opplæring
  • digitale ressursar til bruk i opplæringa. 

Fagfornyinga for yrkesfag

Fagfornyinga for yrkesfag er ei samling nettbaserte læringsressursar og nettverk for lærarar og andre som ønskjer å styrkje og vidareutvikle eigen undervisningspraksis. Webinar, podkastar og videoar er utvikla i samarbeid med Utdanningsetaten i Oslo kommune:

Kontaktpersonar ved OsloMet

Laster inn ...