Viser: 12 av 239 artikler
For Tony og Kevin har det vært tidsbesparende og mer lærerikt å ta forkurs til ingeniørutdanning framfor å ta fagene de trenger på videregående skole.
Mette Helleve har veiledet kollegaer, lærere og foreldre i skole og pp-tjenesten. I masterfordypningen deler hun sine erfaringer for å styrke andre læreres ferdigheter til å støtte og ivareta lærerstudenter i praksis og nyutdannedes behov for veiledning.
Yrkesfaglærer Haldor Hove har utforsket ny teknologi sammen med elever og kollegaer.
– Det vi lærer implementeres i egen undervisning umiddelbart, sier Hilde Ydersbond. Hun er lærer og har fått nye verktøy på videreutdanningen praktiske og estetiske fagovergripende kompetanser.
Masterspesialiseringen i universell utforming av IKT er også med på å legge til rette for en bærekraftig og innovativ samfunnsutvikling.
Student Stephanie Mertins mener videreutdanning i Fysisk-motorisk utvikling og aktivitet i barnehagen er et «must».
Masterstudent Giorgio Salvemini vil gjøre det mulig for droner å bytte til full-ladede batterier helt automatisk, slik at de kan jobbe mye mer effektivt.
Hvilken barnehagelærerutdanning passer for deg? Og når kan du søke? OsloMet tilbyr barnehagelærerutdanning på heltid eller deltid.
Karin Fyrand-Westby har alltid hatt stor interesse for naturfag. Gjennom videreutdanning fikk hun styrket fagkunnskap og undervisningspraksis.
Martin og Gunn Heidi håpar fleire får auga opp for kvantefysikken. Dei er begge studentar på vidareutdanninga «Introduksjon til kvanteverda for nyfikne».
Geoteknikk har raskt fanget interessen til kommende ingeniører. Det speiler behovet i bransjen.
Et årsstudium i tegnspråk ga mersmak for studentene Didrik og Maria som nå har begynt på bachelor i norsk tegnspråk.