Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Flipped classroom i naturfag (FiNa)
Flipped classroom i naturfag (FiNa) har som mål å utvikle og utforsker læringsdesign med hovedvekt på digitalt støttet omvendt undervisning for å fremme studentaktiv læring.
-
Forskningsbasert lærerutdanning i naturfag (TRELIS)
I prosjektet TRELIS vil vi utdanne naturfaglærere som kan bruke forskningsresultater til å utvikle egen undervisning og skape gode læringsmiljøer i naturfag for elevene.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Strat, Tonje Tomine Seland
;
Henriksen, Ellen Karoline
;
Jegstad, Kirsti Marie
(2023).
Inquiry-based science education in science teacher education: a systematic review.
58 s.
Studies in science education.
https://doi.org/10.1080/03057267.2023.2207148
Strat, Tonje Tomine Seland
;
Jegstad, Kirsti Marie
(2022).
Norwegian Teacher Educators’ Reflections on Inquiry-Based Teaching and Learning in Science Teacher Education.
22 s.
Journal of Science Teacher Education.
https://doi.org/10.1080/1046560X.2022.2125623